Motor vyloupil Eden a je ve hře o extraligu
Parádní výkon a hodně cenné tři body. První polovinu baráže o extraligu uzavřeli hokejisté ČEZ Motoru vítězstvím 3:1 v Praze na Slavii a vrátili se znovu do hry o účast v nejvyšší soutěži. Již v úterý se Jihočeši představí v Olomouci. V doslova narvaném Edenu, kam hosty přijela povzbudit opět nevídaná skupina fanoušků, byl tým trenéra Petra Rosola od úvodních minut lepší. „Naši diváci byli opět fanstastičtí. Patří jim velké poděkování," vzkazuje trenér skvělým příznivcům klubu. Důležitý první gól padl už ve čtvrtém minutě, kdy napřáhl kapitán Straka a jeho přesná střela jen cinkla o tyčku Furchovy klece. Naštěstí z té správné strany a Jihočeši vedli. V první třetině Jihočeši hráli jako z partesu. Pajič ještě nastřelil v přesilovce tyč a Motor měl i řadu dalších šancí. „Měli jsme navrch a bylaa škoda, že jsme nepřidali ještě nějaký gól. Mohli jsme odskočit dříve," konstatoval Rosol. Po změně stran Slavia přece jen srovnala krok a ve 29. min. také skóre. Knotova střela od modré se odrazila od Sklenáře a přeletěla výborného Bláhu až do branky. „Bylo jasné, že takové mužstvo, jaké Slavia má, nemůžeme šedesát minut válcovat. Byla tam pasáž, kdy nás Slavia zatlačila, ale gólové šance si nevytvořila. Do toho jsme ji nepustili, i když opticky to možná vypadalo jako docela velký tlak," všiml si kouč. Ve třetím dějství už tahal za delší konec zase Motor a v 54. min. se také dočkal sladké odměny, když se po Nouzově přihrávce trefil přesně do horního růžku Kuchejda. Výhru hostí pak zpečetil po samostatném úniku Nouza. V brance odvedl skvělý výkon Ondřej Bláha, který se vrátil do základní sestavy po dvouzápasové pauze, kdy ho nahradil Gába. „Gábič nebyl minule úplně jistý, tak jsme vsadili na Blaženu, jenž byl vynikající," ocenil výkon gólmana. Motoru výrazně pomohla páteční premiérová barážová výhra s Olomoucí. Hráči se přesvědčili, že i v této soutěži mohou vyhrávat. „Každá výhra pomůže. Všechny bolístky se pak rychleji hojí. Kromě domácího zápasu s Chomutovem, kdy byl soupeř lepší a přehrál nás, jsme v těch dalších měli i trochu smůlu, i když jsme nehráli špatně. Teď se štěstíčko zase malinko přiklonilo k nám. Ale samozřejmě jsme mu šli naproti," ocenil výkony svých svěřenců. Díky výhře se Jihočeši znovu vrátili do boje o extraligu. „Zase jsme tabulku baráže trochu zamotali," šibalsky se Petr Rosol usmál.
Wo jetzt?
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Zeig mehr
Poslední repríza oblíbené inscenace
Derniéra oblíbené inscenace Muž sedmi sester inspirované románem Helimadoe Jaroslava Havlíčka odstartuje v pondělí 30. dubna první ročník festivalu SONDA, který představí to nejlepší z Jihočeského divadla. Jedná se zároveň o stou reprízu. Erotickou grotesku režírovanou dvojicí Martinem Glaserem a Olgou Šubrtovou, která měla premiéru 6. května 2005, do předposledního představení vidělo 24 222 diváků. Hlavní postavu Škvora, který musí svést za sedm dní sedm sester různého věku a stát se hrdinou party, hrál po celých třináct Ondřej Veselý. Ženské role byly přeobsazené. V roli Lídy vystřídala Taťánu Kupcovou Tereza Vítů, Zdenu Dany Verzichové hraje Lucie Valenová, Petra Hobzová převzala Boženu Dany Peškové, která nyní ztvárňuje po Jaroslavě Červenkové Terezu.
Zeig mehr
Budějovické silnice jsou jedny z nejhorších
Českobudějovické silnice klesly v hodnocení bezpečnosti na silnicích na předposlední místo z krajských měst. Propadly se z loňského sedmého místa na předposlední, tedy dvanácté místo, když bylo na silnicích jihočeské metropole v letošním prvním pololetí vážně zraněno 14 osob. Nejlépe si ve stejné statistice vedli řidiči v Jihlavě, bezpečný provoz je i v Karlových Varech či Hradci Králové, jen o příčku lépe než Budějovice skončilo Brno, na dně tabulky je Liberec. Z jihočeských okresních měst si dobře vedly Prachatice a Strakonice. Jihočeský kraj a Budějovice by se měli nad tímto problémem co nejrychleji zamyslet a na daný problém co nejdříve zareagovat.
Zeig mehr
