Motor vyloupil Eden a je ve hře o extraligu
Parádní výkon a hodně cenné tři body. První polovinu baráže o extraligu uzavřeli hokejisté ČEZ Motoru vítězstvím 3:1 v Praze na Slavii a vrátili se znovu do hry o účast v nejvyšší soutěži. Již v úterý se Jihočeši představí v Olomouci. V doslova narvaném Edenu, kam hosty přijela povzbudit opět nevídaná skupina fanoušků, byl tým trenéra Petra Rosola od úvodních minut lepší. „Naši diváci byli opět fanstastičtí. Patří jim velké poděkování," vzkazuje trenér skvělým příznivcům klubu. Důležitý první gól padl už ve čtvrtém minutě, kdy napřáhl kapitán Straka a jeho přesná střela jen cinkla o tyčku Furchovy klece. Naštěstí z té správné strany a Jihočeši vedli. V první třetině Jihočeši hráli jako z partesu. Pajič ještě nastřelil v přesilovce tyč a Motor měl i řadu dalších šancí. „Měli jsme navrch a bylaa škoda, že jsme nepřidali ještě nějaký gól. Mohli jsme odskočit dříve," konstatoval Rosol. Po změně stran Slavia přece jen srovnala krok a ve 29. min. také skóre. Knotova střela od modré se odrazila od Sklenáře a přeletěla výborného Bláhu až do branky. „Bylo jasné, že takové mužstvo, jaké Slavia má, nemůžeme šedesát minut válcovat. Byla tam pasáž, kdy nás Slavia zatlačila, ale gólové šance si nevytvořila. Do toho jsme ji nepustili, i když opticky to možná vypadalo jako docela velký tlak," všiml si kouč. Ve třetím dějství už tahal za delší konec zase Motor a v 54. min. se také dočkal sladké odměny, když se po Nouzově přihrávce trefil přesně do horního růžku Kuchejda. Výhru hostí pak zpečetil po samostatném úniku Nouza. V brance odvedl skvělý výkon Ondřej Bláha, který se vrátil do základní sestavy po dvouzápasové pauze, kdy ho nahradil Gába. „Gábič nebyl minule úplně jistý, tak jsme vsadili na Blaženu, jenž byl vynikající," ocenil výkon gólmana. Motoru výrazně pomohla páteční premiérová barážová výhra s Olomoucí. Hráči se přesvědčili, že i v této soutěži mohou vyhrávat. „Každá výhra pomůže. Všechny bolístky se pak rychleji hojí. Kromě domácího zápasu s Chomutovem, kdy byl soupeř lepší a přehrál nás, jsme v těch dalších měli i trochu smůlu, i když jsme nehráli špatně. Teď se štěstíčko zase malinko přiklonilo k nám. Ale samozřejmě jsme mu šli naproti," ocenil výkony svých svěřenců. Díky výhře se Jihočeši znovu vrátili do boje o extraligu. „Zase jsme tabulku baráže trochu zamotali," šibalsky se Petr Rosol usmál.
Wo jetzt?
Lávka přes Vltavu v Českých Budějovicích
Stavba nové lávky pro cyklisty a pěší přes Vltavu u Meteoru v Českých Budějovicích je zase o něco blíže. „Město už má všechny pozemky, ve finále je územní řízení," přibližuje aktuální stav příprav náměstek primátora Petr Holický. Pozemky poskytne například i Povodí Vltavy formou zřízení věcného břemene pro budoucí stavbu. V Rožnově na okraji Českých Budějovic se chystá stavba lávky přes Vltavu pro pěší a cyklisty. Řeku by měla přemostit u areálu TJ Meteor. Město očekává, že se na akci podaří získat dotace. Podle náměstka primátora by se letos mohlo začít stavět a příští rok by lávka mohla být dokončena. V katastru Plané bude pro komunikaci navazující na lávku přes řeku využito pozemkových úprav, které v současnosti probíhají. Při nich mimo jiné pozemkový úřad změní jednu z polních cest na účelovou komunikaci, která dostane i asfaltový povrch a se šířkou čtyři metry ji bude možné využít pro cyklostezku. Pokud se tak skutečně stane, budu rád, že se to povede. Starosta Boršova nad Vltavou Jan Zeman už se svým plánským protějškem dokonce chystanou trasu projel. „Zkoušeli jsme to s Tomášem po poli, když bylo zmrzlé. Z Boršova jsem byl u Plané za patnáct minut," naznačuje Jan Zeman, že pro cyklisty by to byla výhodná cesta nejen pro rekreaci, ale třeba i do zaměstnání, pokud by se podařilo navázat ji na českobudějovické stezky. A podél Vltavy se pak dá dojet až do Týna nad Vltavou. Podle Jana Zemana by se časem mohla trasa rozvinout i na jih k Českému Krumlovu po levém břehu Vltavy. „Přes malebné vísky by se dalo dojet k Třísovu a podél řeky až do Zlaté Koruny," zmiňuje další plány Jan Zeman. Zatím by se mělo příští týden žádat o územní rozhodnutí na stavby, které by cyklisty dovedly od řeky do Plané, pod most na E 55 a dále k železniční vlečce do Homol a pak až k boršovskému železničnímu mostu. Projekt pro stavební povolení by mohl být hotov v dubnu. Tento projekt a dokončená stavba bude velkým přínosem pro lidi bydlící v Rožnově. Bubeme moc rádi, pokud příští rok bude stavba zrealizována a dokončena, říká pan Dvořák, bydlící v okolí městské části Rožnov.
Zeig mehr
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Zeig mehr
Letní plovárna v Českých Budějovicích
V poslední době mnoho teplých dnů láká velké množství násvtěvníků na letní plovárnu v Českých Budějovicích. Velká obsazenost na českobudějovické letní plovárně na Sokolském ostrově láká mnoho lidí k ochlazení před tropickými teplotami. Hosté tu hledají relaxaci, i když odpolední teploty atakují již tropických 30 stupňů celsia. Obsazenost plovárny byla téměř z maximální kapacity zaplněna. Plovárna je v provozu každý den od 9 do 20 hod. Nosit roušky v areálu plovárny není nutné, ale je povinnost předložit potvrzení o testu na Covid-19.
Zeig mehr