Motor vyloupil Eden a je ve hře o extraligu
Parádní výkon a hodně cenné tři body. První polovinu baráže o extraligu uzavřeli hokejisté ČEZ Motoru vítězstvím 3:1 v Praze na Slavii a vrátili se znovu do hry o účast v nejvyšší soutěži. Již v úterý se Jihočeši představí v Olomouci. V doslova narvaném Edenu, kam hosty přijela povzbudit opět nevídaná skupina fanoušků, byl tým trenéra Petra Rosola od úvodních minut lepší. „Naši diváci byli opět fanstastičtí. Patří jim velké poděkování," vzkazuje trenér skvělým příznivcům klubu. Důležitý první gól padl už ve čtvrtém minutě, kdy napřáhl kapitán Straka a jeho přesná střela jen cinkla o tyčku Furchovy klece. Naštěstí z té správné strany a Jihočeši vedli. V první třetině Jihočeši hráli jako z partesu. Pajič ještě nastřelil v přesilovce tyč a Motor měl i řadu dalších šancí. „Měli jsme navrch a bylaa škoda, že jsme nepřidali ještě nějaký gól. Mohli jsme odskočit dříve," konstatoval Rosol. Po změně stran Slavia přece jen srovnala krok a ve 29. min. také skóre. Knotova střela od modré se odrazila od Sklenáře a přeletěla výborného Bláhu až do branky. „Bylo jasné, že takové mužstvo, jaké Slavia má, nemůžeme šedesát minut válcovat. Byla tam pasáž, kdy nás Slavia zatlačila, ale gólové šance si nevytvořila. Do toho jsme ji nepustili, i když opticky to možná vypadalo jako docela velký tlak," všiml si kouč. Ve třetím dějství už tahal za delší konec zase Motor a v 54. min. se také dočkal sladké odměny, když se po Nouzově přihrávce trefil přesně do horního růžku Kuchejda. Výhru hostí pak zpečetil po samostatném úniku Nouza. V brance odvedl skvělý výkon Ondřej Bláha, který se vrátil do základní sestavy po dvouzápasové pauze, kdy ho nahradil Gába. „Gábič nebyl minule úplně jistý, tak jsme vsadili na Blaženu, jenž byl vynikající," ocenil výkon gólmana. Motoru výrazně pomohla páteční premiérová barážová výhra s Olomoucí. Hráči se přesvědčili, že i v této soutěži mohou vyhrávat. „Každá výhra pomůže. Všechny bolístky se pak rychleji hojí. Kromě domácího zápasu s Chomutovem, kdy byl soupeř lepší a přehrál nás, jsme v těch dalších měli i trochu smůlu, i když jsme nehráli špatně. Teď se štěstíčko zase malinko přiklonilo k nám. Ale samozřejmě jsme mu šli naproti," ocenil výkony svých svěřenců. Díky výhře se Jihočeši znovu vrátili do boje o extraligu. „Zase jsme tabulku baráže trochu zamotali," šibalsky se Petr Rosol usmál.
Wo jetzt?
Uzavírka brzdí průjezd na Český Krumlov
Zhoustla doprava na silnicích, po nichž míří řidiči z Českých Budějovic na jih. Kdo jede na Lipno nebo do Rakouska, narazí na první zdržení už u rybníka Štilec. Opravuje most nad kaplickou silnicí. Na řidiče čeká u Štilce hned dvakrát jednosměrný provoz řízený semafory. Jednou na mostě ve směru na Český Krumlov a jednou pod mostem ve směru na Kaplici. A šoféři musejí počítat také s tím, že kvůli pozměněnému dopravnímu značení se do správných pruhů řadí už několik set metrů před odbočkou na Český Krumlov. O víkendu zde nyní bývá zdržení téměř neznatelné. Řidiči, kteří míří z Českých Budějovic na Šumavu, musejí s dalšími dopravními komplikacemi počítat v Českém Krumlově, kde v pondělí začala částečná uzavírka křižovatky u Porákova mostu. Na hranici dopravních možností, pokud se týká situace u Porákova mostu, se běžně ocitá Český Krumlov. Ukázala to i v pondělí zahájená částečná uzavírka křižovatky u mostu. Tak rozsáhlé kolony, jaké vznikly, nikdo nečekal. Netají se tím ani starosta Českého Krumlova Dalibor Carda. Ten hned v pondělí ráno svolal poradu, které se zúčastnili i zástupci kraje nebo Policie ČR. „Od pondělí jsme neustále v terénu, vyhodnocujeme dopravní situaci v jednotlivých denních časech a snažíme se tomu přizpůsobit režim světel řídících provoz na rekonstruované křižovatce," řekl Deníku k přijatým opatřením vedoucí českokrumlovského dopravního inspektorátu Josef Trojan. Podle tiskové mluvčí radnice Petry Nestávalové ještě během pondělí přehodnotil i dodavatel stavby dopravní opatření a zajistil úpravy, které podstatně zlepšily propustnost křižovatky. Město už se ale musí připravit i na nadcházející Slavnosti pětilisté růže. Při nich se dá očekávat další zvýšení provozu v Českém Krumlově. Jiná opatření, než byla učiněna, už ale patrně neexistují. Dopravní infrastruktura Krumlova více ani neumožňuje. Dalibor Carda v této souvislosti připomněl, že dopravní komplikace mají paradoxně i své pozitivum. „Je to konkrétní a pádný důkaz, kterým nyní může město argumentovat v jednáních s krajem, potažmo kraj se státem," uvedl. Pondělní kolaps by mohl vést k urychlení dlouholetých snah o komplexní řešení dopravní situace města i okresu. Dlouhodobě se uvažuje o obchvatu města na severu a také o možnosti vést přes Vltavu druhý most, který by tunelem poslal auta až k nemocnici k odbočce na Kaplici. Jedná se však o finančně značně nákladná řešení. Toto byť velmi nákladné řešení by značně pomohlo vyřešit dlouho trvající problémy s průjezdem Českého Krumlova.
Zeig mehr
Music legenda Scooter v Českých Budějovicích
Scooter, německá legenda taneční hudby, zahraje 11. června poprvé v Českých Budějovicích, koncert bude na výstavišti. Na jejich hity tančily svého času na diskotékách tisíce Čechů. Bude to jediný koncert v České republice, který je součástí turné skupiny Can't Stop the Hardcore Tour. Scooter vydal začátkem února album ACE, jež se stalo třetí nejlépe prodávanou německou deskou. Během turné zazní jejich písně na stadionech a v halách největších německých měst a také v Londýně, Glasgow či Moskvě. Kapela přijede z Hamburku s kolonou kamionů. Slibuje show plnou světel i pyrotechnických efektů. Scooter, který vznikl v roce 1993, patří vedle formací Kraftwerk, Modern Talking, Rammstein, Scorpions nebo Boney M k nejúspěšnějším německým skupinám. Do první desítky hitparády dokázali dostat celkem 23 hitů, což se od roku 1956, kdy se v Německu poprvé objevily žebříčky pop music, nikomu nepodařilo. Jejich hvězdná éra byla v druhé půlce 90. let, kdy na ně trochu chodili i rockeři. Byl to typický německý styl produkce, kombinoval kýč, měli ale tvrdší hranu a drive. Zpěvák měl jisté charisma, byl to typ, který ovládá dav, což dělalo kapelu v její kategorii trochu lepší. Prvním hitem skupiny Scooter se stal song Hyper Hyper, následovaly Move Your Ass!, Friends nebo Endless Summer. V roce 1998 vznikl možná největší hit kapely How Much Is the Fish?, který se v Německu vyšplhal na třetí pozici a dosáhl prodeje 250 000 nosičů. Koncerty Scooteru jsou pokaždé takové, jako by přistála kosmická loď, která s sebou vzala nejlepší světelné a zvukové efekty všech galaxií. Prostě neskutečné. Neexistují žádné lepší koncerty žádného žánru a žádné jiné kapely. Z původní trojice zůstal dodnes v kapele jen zpěvák H. P. Baxxter, vlastním jménem Hans Peter Geerdes. Tento nevšední koncert si určitě nenechte ujít, protože to bude pro příznivce hudby zajisté ojedinělý zážitek. 11.června se máme v Českých Budějovicích určitě na co těšit.
Zeig mehr
Lávka přes Vltavu v Českých Budějovicích
Stavba nové lávky pro cyklisty a pěší přes Vltavu u Meteoru v Českých Budějovicích je zase o něco blíže. „Město už má všechny pozemky, ve finále je územní řízení," přibližuje aktuální stav příprav náměstek primátora Petr Holický. Pozemky poskytne například i Povodí Vltavy formou zřízení věcného břemene pro budoucí stavbu. V Rožnově na okraji Českých Budějovic se chystá stavba lávky přes Vltavu pro pěší a cyklisty. Řeku by měla přemostit u areálu TJ Meteor. Město očekává, že se na akci podaří získat dotace. Podle náměstka primátora by se letos mohlo začít stavět a příští rok by lávka mohla být dokončena. V katastru Plané bude pro komunikaci navazující na lávku přes řeku využito pozemkových úprav, které v současnosti probíhají. Při nich mimo jiné pozemkový úřad změní jednu z polních cest na účelovou komunikaci, která dostane i asfaltový povrch a se šířkou čtyři metry ji bude možné využít pro cyklostezku. Pokud se tak skutečně stane, budu rád, že se to povede. Starosta Boršova nad Vltavou Jan Zeman už se svým plánským protějškem dokonce chystanou trasu projel. „Zkoušeli jsme to s Tomášem po poli, když bylo zmrzlé. Z Boršova jsem byl u Plané za patnáct minut," naznačuje Jan Zeman, že pro cyklisty by to byla výhodná cesta nejen pro rekreaci, ale třeba i do zaměstnání, pokud by se podařilo navázat ji na českobudějovické stezky. A podél Vltavy se pak dá dojet až do Týna nad Vltavou. Podle Jana Zemana by se časem mohla trasa rozvinout i na jih k Českému Krumlovu po levém břehu Vltavy. „Přes malebné vísky by se dalo dojet k Třísovu a podél řeky až do Zlaté Koruny," zmiňuje další plány Jan Zeman. Zatím by se mělo příští týden žádat o územní rozhodnutí na stavby, které by cyklisty dovedly od řeky do Plané, pod most na E 55 a dále k železniční vlečce do Homol a pak až k boršovskému železničnímu mostu. Projekt pro stavební povolení by mohl být hotov v dubnu. Tento projekt a dokončená stavba bude velkým přínosem pro lidi bydlící v Rožnově. Bubeme moc rádi, pokud příští rok bude stavba zrealizována a dokončena, říká pan Dvořák, bydlící v okolí městské části Rožnov.
Zeig mehr