Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici
Kličkování ulicemi Suchého Vrbného skončí za pár dní. Velký finiš při rekonstrukci úseku Dobrovodské ulice, který se má stát součástí Zanádražní komunikace, umožní do pátku 19. prosince návrat trolejbusů na svou původní trasu. Pokud vše půjde podle plánu, do normálních kolejí by se nejpozději do Vánoc měla vrátit veškerá doprava, tedy i auta, naznačuje náměstek primátora Petr Holický . Obyvatelé Suchého Vrbného by takový dárek rozhodně uvítali. Uzavírka komplikuje dopravu všem, kteří se potřebují dostat do města. Auta musí objížďkou přes Vrbenskou a Hlineckou ulici, linky městské hromadné dopravy obsluhují výhradně autobusy, ty se navíc proplétají postranními uličkami, chodci a cyklisté mířící na lávku přes nákladové nádraží procházejí přímo mezi dělníky a stavebními stroji. Určitě bych dokončení stavby uvítal, mám ale obavy, zda v tomto počasí stihnou položit asfaltový koberec," zmiňuje místní obyvatel Jaromír Tůma. Jsem od fochu a myslím, že v mrazech by asfalt pokládat ani neměli. Mám obavy, aby se to hned na jaře nemuselo opravovat," varuje. Hlavou kroutí i pěší a cyklisté. Podle jejich odhadů budou mít dělníci co dělat. Zatím je v místech, kudy by měla do dvou týdnů svištět auta, bahno. Stavebníci se ale činí každý den až do večera, navíc jsou nebývale tolerantní k lidem, kteří se mezi nimi proplétají. Podle náměstka primátora Petra Holického vedení dodavatelské firmy slíbilo i přes komplikace během stavebních úprav umožnit běžný provoz ještě letos. „My jsme byli nekompromisní, chceme v exponovaném místě umožnit opět obvyklý provoz. Je to důležitá komunikace, proto se v poslední fázi hodně finišuje," vysvětluje Petr Holický. Oddechnout by si měli i na linkách městské hromadné dopravy a obyvatelé Reinerovy a Vodní ulice, kudy nyní autobusové spoje projíždějí. „Jakmile bude Dobrovodská ulice zprůjezdněna, bude zrušen objížďkový jízdní řád a zaveden běžný provoz," slibuje mluvčí dopravního podniku Radek Filip. Cestující čeká ve srovnání se stavem před rekonstrukcí jen jedna trvalá změna. Oproti současnému stavu to znamená obnovení obsluhy zastávky Pětidomí ve směru do centra pro linky 9 a 59. Po dokončení rekonstrukce Dobrovodské už ale nebude obnovena zastávka Plynárna, neboť podle projektanta nebylo s ohledem na ostatní stavební úpravy možné její zachování dle aktuálně platných norem. Při projednávání projektu v roce 2013 Dopravní podnik požadoval zachování této zastávky, ovšem tomuto požadavku bohužel nebylo vyhověno, vysvětluje Radek Filip.
Wo jetzt?
Hokejisté Motoru důležité body neuhráli
Před již tradičně parádní návštěvou pěti tisíc fanoušků zápas nabíral tempo jen pomalu. Až těsně před první sirénou se diváci poprvé dostali do varu, když gólmana Benátek Jelínka propálil obránce Vráblík. Jenže krátce po změně stran bylo vyrovnáno. Gábu v domácí brance zaskočil dalekonosnou střelou Ulrych. Poté se zápas lámal. Motor promarnil přesilovku pět na tři a naopak hosté šli v početní výhodě do vedení. Těsně před druhou přestávkou ještě mohl vyrovnat Heřman, ale nastřelil jen tyč. Co se nepovedlo jemu, dokázal v přesilovce hned na úvod třetí třetiny obránce Mucha. Jenže hladovější po úspěchu byli hosté. Nejprve Gábu prostřelil po rychlé akci Skalický a v přesilovce pět na tři definitivně uzavřel skóre Víšek. Jihočeši nedokázali alespoň zmírnit stav ani v závěrečné power play. "Za vyrovnaného stavu byl soupeř trpělivější a potrestal naši fatální chybu," zlobil se Bělohlav. Hostující kouč Filip Pešín byl s tříbodovým vítězstvím nadmíru spokojen. "Přijeli jsme s velkým respektem a vědomím, že domácí mají velkou sílu. Snažili jsme se hrát z obrany, což se nám většinu utkání dařilo. Rozhodlo, že jsme ubránili dlouhé oslabení tři na pět, naopak sami jsme ve stejné početní výhodě skórovali. To byl jediný rozdíl mezi oběma týmy.
Zeig mehr
Následně platí výstraha v Českých Budějovicích
Po větrné bouři, která se přehnala přes České Budějovice platí i nadále výzva k opatrnosti, hlavně v městských parcích, kde je ještě stále několik polámaných stromů. I v okrajových částech jsou ještě vidět škody po silném větru, které jsou ale z větší části již odklizeny.
Zeig mehr
Stavba dálnice D3 u Českých Budějovic
Dobrou zprávu si v Bruselu vyslechl český premiér. Unie žádá Česko u urychlení výstavby dálnice D3. Dálnici utvoří několik mostů za obcí Borek, kde vzniká obří mostní konstrukce. Čtyři nové části dálnice by měly být uváděny do provozu v letech 2018 a 2019. Evropská unie povolila, že u vybraných důležitých dopravních staveb nebude trvat na nových posudcích EIA, které mají upřesnit, jaký vliv budou mít nové silnice na životní prostředí. V úterý z Bruselu přišla dobrá zpráva. Vybraným stavbám Unie udělí výjimku a nebude trvat na nových posudcích. Patří k nim právě i úsek D3 kolem Budějovic. Už v polovině června navíc vláda schválila návrh novely o posuzování vlivů na životní prostředí, jež má umožnit postavit důležité silnice či železnice bez opakování posudku EIA. Stačilo by jen stanovisko úřadu. Podle poslance a českobudějovického radního Romana Kubíčka poslanci návrh projednají zřejmě ještě tento týden ve zkráceném řízení. Ministr dopravy při své nedávné návštěvě Českých Budějovic potvrdil, že dálniční obchvat Budějovic bude mít pouze tři sjezdy. Postavit pět sjezdů, o nichž se uvažovalo, prý v tak krátkém úseku silnice neumožňují platné zákony a předpisy. Auta by měla objíždět České Budějovice po dálničních úsecích Úsilné Hodějovice a částečně Hodějovice Třebonín. V současné době dělníci pracují na stavbě dálnice v úseku Borek Úsilné, která částečně odvede provoz ze severní části Českých Budějovic. Pravděpodobně to nebude dříve než na podzim 2017. Pro přeplněné centrum Českých Budějovic zřejmě svítá na lepší časy a v brzké době se dočká odlehčení.
Zeig mehr