Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Mehr Informationen
ABC
českydeutscheenglish
X
Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici
Einführung    Aktuality    Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici

Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici | Levné ubytování České Budějovice | Penzion a relax centrum U Rudolfa

Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici

Kličkování ulicemi Suchého Vrbného skončí za pár dní. Velký finiš při rekonstrukci úseku Dobrovodské ulice, který se má stát součástí Zanádražní komunikace, umožní do pátku 19. prosince návrat trolejbusů na svou původní trasu. Pokud vše půjde podle plánu, do normálních kolejí by se nejpozději do Vánoc měla vrátit veškerá doprava, tedy i auta, naznačuje náměstek primátora Petr Holický . Obyvatelé  Suchého Vrbného by takový dárek rozhodně uvítali. Uzavírka komplikuje dopravu všem, kteří se potřebují dostat do města. Auta musí objížďkou přes Vrbenskou a Hlineckou ulici, linky městské hromadné dopravy obsluhují výhradně autobusy, ty se navíc proplétají postranními uličkami, chodci a cyklisté mířící na lávku přes nákladové nádraží  procházejí přímo mezi dělníky a stavebními stroji. Určitě bych dokončení stavby uvítal, mám ale obavy, zda v tomto počasí stihnou položit asfaltový koberec," zmiňuje místní obyvatel Jaromír Tůma. Jsem od fochu a myslím, že v mrazech by asfalt pokládat ani neměli. Mám obavy, aby se to hned na jaře nemuselo opravovat," varuje. Hlavou kroutí i pěší a cyklisté. Podle jejich odhadů budou mít dělníci co dělat. Zatím je v místech, kudy by měla do dvou týdnů svištět auta, bahno. Stavebníci se ale činí každý den až do večera, navíc jsou nebývale tolerantní k lidem, kteří se mezi nimi proplétají. Podle náměstka primátora Petra Holického vedení dodavatelské firmy slíbilo i přes komplikace během stavebních úprav umožnit běžný provoz ještě letos. „My jsme byli nekompromisní, chceme v exponovaném místě umožnit opět obvyklý provoz. Je to důležitá komunikace, proto se v poslední fázi hodně finišuje," vysvětluje Petr Holický. Oddechnout by si měli i na linkách městské hromadné dopravy a obyvatelé Reinerovy a Vodní ulice, kudy nyní autobusové spoje projíždějí. „Jakmile bude Dobrovodská ulice zprůjezdněna, bude zrušen objížďkový jízdní řád a zaveden běžný provoz," slibuje mluvčí dopravního podniku Radek Filip. Cestující čeká ve srovnání se stavem před rekonstrukcí  jen jedna trvalá změna. Oproti současnému stavu to znamená obnovení obsluhy zastávky Pětidomí ve směru do centra pro linky 9 a 59. Po dokončení rekonstrukce Dobrovodské už ale nebude obnovena zastávka Plynárna, neboť podle projektanta nebylo s ohledem na ostatní stavební úpravy možné její zachování dle aktuálně platných norem. Při projednávání projektu v roce 2013 Dopravní podnik požadoval zachování této zastávky, ovšem tomuto požadavku bohužel nebylo vyhověno, vysvětluje Radek Filip.

Wo jetzt?

Motor vyloupil Eden a je ve hře o extraligu

Parádní výkon a hodně cenné tři body. První polovinu baráže o extraligu uzavřeli hokejisté ČEZ Motoru vítězstvím 3:1 v Praze na Slavii a vrátili se znovu do hry o účast v nejvyšší soutěži. Již v úterý se Jihočeši představí v Olomouci. V doslova narvaném Edenu, kam hosty přijela povzbudit opět nevídaná skupina fanoušků, byl tým trenéra Petra Rosola od úvodních minut lepší. „Naši diváci byli opět fanstastičtí. Patří jim velké poděkování," vzkazuje trenér skvělým příznivcům klubu. Důležitý první gól padl už ve čtvrtém minutě, kdy napřáhl kapitán Straka a jeho přesná střela jen cinkla o tyčku Furchovy klece. Naštěstí z té správné strany a Jihočeši vedli. V první třetině Jihočeši hráli jako z partesu. Pajič ještě nastřelil v přesilovce tyč a Motor měl i řadu dalších šancí. „Měli jsme navrch a bylaa škoda, že jsme nepřidali ještě nějaký gól. Mohli jsme odskočit dříve," konstatoval Rosol. Po změně stran Slavia přece jen srovnala krok a ve 29. min. také skóre. Knotova střela od modré se odrazila od Sklenáře a přeletěla výborného Bláhu až do branky. „Bylo jasné, že takové mužstvo, jaké Slavia má, nemůžeme šedesát minut válcovat. Byla tam pasáž, kdy nás Slavia zatlačila, ale gólové šance si nevytvořila. Do toho jsme ji nepustili, i když opticky to možná vypadalo jako docela velký tlak," všiml si kouč. Ve třetím dějství už tahal za delší konec zase Motor a v 54. min. se také dočkal sladké odměny, když se po Nouzově přihrávce trefil přesně do horního růžku Kuchejda. Výhru hostí pak zpečetil po samostatném úniku Nouza. V brance odvedl skvělý výkon Ondřej Bláha, který se vrátil do základní sestavy po dvouzápasové pauze, kdy ho nahradil Gába. „Gábič nebyl minule úplně jistý, tak jsme vsadili na Blaženu, jenž byl vynikající," ocenil výkon gólmana. Motoru výrazně pomohla páteční premiérová barážová výhra s Olomoucí. Hráči se přesvědčili, že i v této soutěži mohou vyhrávat. „Každá výhra pomůže. Všechny bolístky se pak rychleji hojí. Kromě domácího zápasu s Chomutovem, kdy byl soupeř lepší a přehrál nás, jsme v těch dalších měli i trochu smůlu, i když jsme nehráli špatně. Teď se štěstíčko zase malinko přiklonilo k nám. Ale samozřejmě jsme mu šli naproti," ocenil výkony svých svěřenců. Díky výhře se Jihočeši znovu vrátili do boje o extraligu. „Zase jsme tabulku baráže trochu zamotali," šibalsky se Petr Rosol usmál.

Zeig mehr>>

Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích

V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.

Zeig mehr>>

Music legenda Scooter v Českých Budějovicích

Scooter, německá legenda taneční hudby, zahraje 11. června poprvé v Českých Budějovicích, koncert bude na výstavišti. Na jejich hity tančily svého času na diskotékách tisíce Čechů. Bude to jediný koncert v České republice, který je součástí turné skupiny Can't Stop the Hardcore Tour. Scooter vydal začátkem února album ACE, jež se stalo třetí nejlépe prodávanou německou deskou. Během turné zazní jejich písně na stadionech a v halách největších německých měst a také v Londýně, Glasgow či Moskvě. Kapela přijede z Hamburku s kolonou kamionů. Slibuje show plnou světel i pyrotechnických efektů. Scooter, který vznikl v roce 1993, patří vedle formací Kraftwerk, Modern Talking, Rammstein, Scorpions nebo Boney M k nejúspěšnějším německým skupinám. Do první desítky hitparády dokázali dostat celkem 23 hitů, což se od roku 1956, kdy se v Německu poprvé objevily žebříčky pop music, nikomu nepodařilo. Jejich hvězdná éra byla v druhé půlce 90. let, kdy na ně trochu chodili i rockeři. Byl to typický německý styl produkce, kombinoval kýč, měli ale tvrdší hranu a drive. Zpěvák měl jisté charisma, byl to typ, který ovládá dav, což dělalo kapelu v její kategorii trochu lepší. Prvním hitem skupiny Scooter se stal song Hyper Hyper, následovaly Move Your Ass!, Friends nebo Endless Summer. V roce 1998 vznikl možná největší hit kapely How Much Is the Fish?, který se v Německu vyšplhal na třetí pozici a dosáhl prodeje 250 000 nosičů. Koncerty Scooteru jsou pokaždé takové, jako by přistála kosmická loď, která s sebou vzala nejlepší světelné a zvukové efekty všech galaxií. Prostě neskutečné. Neexistují žádné lepší koncerty žádného žánru a žádné jiné kapely. Z původní trojice zůstal dodnes v kapele jen zpěvák H. P. Baxxter, vlastním jménem Hans Peter Geerdes. Tento nevšední koncert si určitě nenechte ujít, protože to bude pro příznivce hudby zajisté ojedinělý zážitek. 11.června se máme v Českých Budějovicích určitě na co těšit.

Zeig mehr>>

ABC

Kontakte

Günstige Unterkunft in České Budějovice | Pension U RudolfaCHAT Schreiben Sie uns Ihre Bewertung

Unterkunft Pension U Rudolfa

Třebínská 1684/8
370 05 České Budějovice
GPS: Ort: + 48 ° 58 '20 .93 ", + 14 ° 26 '53 .65"

Tel.: +420 608 180 081

info@penzionurudolfa.cz

Websurf.czWeblinker.czRezervuj.netKudyznudy.czLinkovnik.comDovolena v CR