Primář ortopedie vede chirurgy
Úsek chirurgických oborů Nemocnice České Budějovice má nového ředitele. Od 1. ledna 2020 tuto pozici zastává doc. MUDr. Jiří Stehlík, CSc., emeritní primář Ortopedického oddělení. Zásluhou docenta Stehlíka je Ortopedické oddělení jedním z nejlépe fungujících oddělení českobudějovické nemocnice a zároveň široce respektovaným pracovištěm v oboru ortopedie. Panu docentovi, který se těší obrovské přirozené autoritě, přeji v jeho nové funkci potřebnou trpělivost, uvedl předseda představenstva Nemocnice České Budějovice MUDr. Ing. Michal Šnorek.
Kam dál?
Výstavba dálnice D3 pokračuje
15. března bude slavnostně zahájena stavba další části dálnice D3 na jihu Čech. Konkrétně se jedná o úsek Ševětín – Borek, který se jako poslední ještě nestaví mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Řidiči získají na trase Ševětín – Borek 10,7 kilometru nové komunikace, po které se má začít jezdit v prosinci roku 2020. Výběrové řízení na stavbu vyhrála Eurovia. Přípravné práce v terénu už sice nějaký čas probíhají, ale teprve v tento den bude u Ševětína stavba slavnostně zahájena. Vedle ministerstev dopravy a financí se akce zúčastní i diecézní biskup Msgr. Vlastimil Kročil, neboť pro zázemí stavby zapůjčilo českobudějovické biskupství některé pozemky. Výstavba dálnice D3 je velmi důležitou stavbou, která přinese po dokončení velké ulehčení v dopravní situaci na jihu Čech.
Zobrazit více
Následně platí výstraha v Českých Budějovicích
Po větrné bouři, která se přehnala přes České Budějovice platí i nadále výzva k opatrnosti, hlavně v městských parcích, kde je ještě stále několik polámaných stromů. I v okrajových částech jsou ještě vidět škody po silném větru, které jsou ale z větší části již odklizeny.
Zobrazit více
Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích
V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.
Zobrazit více