Druhý blok jaderné elektrárny Temelín je opět v provozu
V neděli ráno obsluha Jaderné elektrárny Temelín zprovoznila reaktor 2. bloku. Budou následovat fyzikální a energetické testy. Výroba elektřiny se plánuje v Temelíně obnovit během tohoto týdne. Nyní ověřujeme správnost uložení paliva a účinnost regulačních tyčí. Po dokončení testů se zvýší výkon reaktoru. Výkon řídíme změnou koncentrace kyseliny borité ve vodě primárního okruhu. Do výkonu reaktoru 30 procent vyvážíme turbínu a provedeme sérii testů zaměřených na chování aktivní zóny reaktoru. Druhý blok by měl obnovit výrobu za několik dní. Záležet bude na výsledcích testů. Elektřinu blok nevyrábí od 3. června. Na 1. bloku pokračuje plánovaná odstávka pro výměnu paliva. Je demontován reaktor a z jeho aktivní zóny se vyváží palivo. Za několi málo dní bude reaktor opět v plném provozu.
Kam dál?
Výstavba dálnice D3 pokračuje
15. března bude slavnostně zahájena stavba další části dálnice D3 na jihu Čech. Konkrétně se jedná o úsek Ševětín – Borek, který se jako poslední ještě nestaví mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Řidiči získají na trase Ševětín – Borek 10,7 kilometru nové komunikace, po které se má začít jezdit v prosinci roku 2020. Výběrové řízení na stavbu vyhrála Eurovia. Přípravné práce v terénu už sice nějaký čas probíhají, ale teprve v tento den bude u Ševětína stavba slavnostně zahájena. Vedle ministerstev dopravy a financí se akce zúčastní i diecézní biskup Msgr. Vlastimil Kročil, neboť pro zázemí stavby zapůjčilo českobudějovické biskupství některé pozemky. Výstavba dálnice D3 je velmi důležitou stavbou, která přinese po dokončení velké ulehčení v dopravní situaci na jihu Čech.
Zobrazit více
Řidiči si z křižovatky u Mercury nic nedělají
Značky, ani policejní kontroly nedokázaly přimět řidiče, aby dodržovali pravidla na křižovatce ulic Žižkova a Nádražní. Právě výjezd od Mercury centra přes novou světelnou křižovatku do Nádražní ulice je vyhrazený pouze pro autobusy a trolejbusy, navzdory zákazu vjezdu se jim ale stále staví do cesty osobní auta. Radnice by proto chtěla změnu dopravních poměrů, která platí už od léta, ještě více zdůraznit. Zvažujeme doplnit značení červenými pruhy ve vozovce, aby už změnu nebylo možné snadno přehlédnout, řekl náměstek primátora. Dopravní policie ale takovéto opatření nepovažuje za ideální řešení. V posledních se měsících městská policie zaměřuje na provinilce, při průjezdu místem, kde platí pro běžnou dopravu zákaz vjezdu, nachytala přes tisíc řidičů. Řada z nich totiž tvrdí, že si značek upozorňujících na změnu všimla na poslední chvíli a už nestihli zareagovat. Právě proto chce radnice změnu vyznačit výrazně přímo na vozovce. Takovéto řešení by mohlo pomoci s vyřešením celé situace. O případných změnách a úpravách Vás budeme včas informovat.
Zobrazit více
Obchvat Dasného a Češňovic?
Setkání občanů na podporu stavby obchvatu Češnovic a Dasného, obcí na hlavním tahu z Českých Budějovic na Písek a Prahu, uspořádali ve středu odpoledne místní obyvatelé. Ti stálým přecházením silnice zbrzdili provoz, o problematice obchvatu pak diskutovali v sále hostince v Dasném. Obyvatelé obcí Češnovice a Dasný ve středu uspořádali akci na podporu stavby obchvatu, který by odvedl dopravu od jejich domů. Lidé z Češnovic a Dasného chtěli prostřednictvím akce vyjádřit svou nespokojenost s intenzitou dopravy na silnici I/20, která obce protíná. Nespokojenost občanů je vyvolána dlouholetým slibem vybudování obchvatu. Na stavbu čekají již 48 let. Posledních přibližně 15 let jde takzvaně o prioritní stavbu, která by odklonila asi 20 000 automobilů denně. Dopravní průzkum z roku 2014 ukázal, že 52 procent řidičů překračuje při průjezdu obcí Češnovice povolenou rychlost a v obci Dasný je tomu v 60 procentech případů. Tento problém si jistě zaslouží co nejdříve řešení.
Zobrazit více