Pivovar Budvar uvařil rekordní množství piva
Nový rekord pivovaru Budvar. Objem vystaveného piva v pivovaru Budějovický Budvar včera překonal hranici 50 milionů hektolitrů. Tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů, což je téměř sedminásobek Černé věže. Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo více než dva dny. Hranice 10 milionů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru v roce 1996 dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 milionů hektolitrů. Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o necelých 40%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit chráněným zeměpisným označením. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. Pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě. V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 milionu hl piva, což představuje meziroční nárůst o téměř 10%. Vyvezl asi 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu prodej vzrostl o devět procent a překročil 700 000 hektolitrů. Budějovický pivovar Budvar je celosvětově známým pivovarem a chloubou Českých Budějovic.
Where now?
Podpora pro centrum Bazalka
Aktivně pomoci hendikepovaným dětem vykročlili společně Jednota, jihočeská Madeta, Poděbradka, která je výrobcem Dobré vody a společnost Europasta. Dobročinné akce se aktivně zúčastnili také zákazníci supermarketů Trefa, kteří svými nákupy vybraných výrobků Madeta, Dobrá voda a Bratři Zátkové označených logem „Vaše koruna pro Bazalku", rozhodli o výši příspěvku. Za každý takto označený výrobek, nakoupený v průběhu měsíce listopadu v supermarketech Trefa, byla věnována jedna koruna na konto Centra Bazalka. Celková výše příspěvku pro Bazalku tak dosáhla rekordních 75578 korun. Letos je to již 11 let co Centrum Bazalka pomáhá rodinám s péčí o děti s těžkým zdravotním postižením z celých Jižních Čech. Všichni rodiče postižených dětí velice děkují všem občanům, co do sbírky přispěli. Zajisté se bude tako velmi přínosná sbírka opakovat i v roce 2016.
Show more
Nové semafory na Husově třídě v Českých Budějovicích
Přijde doba, kdy řidiči vyšší rychlostní stupeň nezařadí. Při cestě z centra města na budějovická sídliště totiž řidiče přibrzdí další semafory. Budějovičtí totiž naplánovali, že mezi zastávkami MHD u výstaviště vznikne nový světelný přechod pro chodce. Ještě před osazením světelné signalizace se jedna ze zastávek u výstaviště posune asi o 15 metrů. Několik let se také hovoří o záměru zřídit světelnou křižovatku jen pár desítek metrů odtud, v místě zvaném u kapličky. To aby auta mohla snáze najíždět z vedlejší silnice na Husovu třídu. Na zhruba sedm set metrů dlouhém úseku by tak byly už čtvery semafory. Signál na semaforů u přechodu mezi zastávkami nastavíme tak, aby semafor zbytečně nezdržoval dopravu, řekl jeden z navrhovatelů a připustil, že další semafory provoz pozdrží. Na druhou stranu se významně zvýší bezpečnost chodců. Ti jsou ohroženi hlavně na víceproudých komunikacích, mezi něž patří i zmíněný úsek Husovy třídy. Úpravy přechodu a posunutí zastávek by Budějovičtí rádi stihli ještě letos. Záviset bude ovšem na tom, kdy se kraj pustí do plánované opravy povrchu v této části Husovy třídy. Přetíženému dopravnímu uzlu pomohou i přímé odbočovací pruhy, jaké známe třeba z křižovatky Lidická a Mánesova. V plánu je i lávka pro pěší přes Dlouhou louku. Jedinou změnou tak zatím zůstane nový světelný přechod u výstaviště, s jehož vyznačením chce město počkat na zahájení rekonstrukce povrchu části Husovy třídy v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Na Sádkách a Ant. Sovy. Všechny uvedemé úpravy komunikací jsou ještě závislé na dadších jednáních, která budou v nejbližších dnech pokračovat. Občané se tak mohou těšit na další zvýšení bezpečnosti provozu.
Show more
Křižovatka u nádraží v Českých Budějovicích se změní
Ještě letos se lidé přechodu v okolí hlavního nádraží a OC Merkury dočkají. Radnice chystá v rámci projektu Koridor MHD zásadní úpravy křižovatky. Město povolení na tyto práce už získalo, hotovo bude do zimy. Provoz na křižovatce Nádražní a Žižkovy budou nově řídit semafory. Ty umožní nejen zřízení přechodů mezi Grandem a Mercury i přes čtyřproudou silnici od Mercury k vlakovému nádraží, ale také výjezd vozidel z Žižkovy třídy doleva na Nádražní. Tu ale budou využívat jen vozy MHD, pro něž bude úsek Žižkovy třídy mezi Chelčického a Nádražní vyhrazen. Snadno tak zajedou k zastávkám, které se od železniční polikliniky přesunou před vlakové nádraží. Chodci jásají, někteří řidiči jejich radost ale nesdílí. Místo, aby se radnice snažila dopravě pomoct, jenom blokuje průjezdnost centrem. Takhle budou na krátkém úseku Nádražní další semafory a jediné, k čemu to povede, budou kolony. Přebíhání silnice skončí. Za cenu dalšího semaforu. Na zhruba 600 metrů dlouhém úseku Nádražní ulice v Českých Budějovicích přibude ještě letos čtvrtý semafor, který má provoz na křižovatce s Žižkovou třídou. Umožní bezpečné přecházení chodcům mezi vlakovým a autobusovým nádražím i těm, kteří od zastávek MHD poblíž hotelu Grand přebíhají v nebezpečném místě rušnou silnici, aby se dostali do Mercury centra. Úpravy, které v rámci projektu Koridor MHD navážou na současnou přestavbu jiné části Žižkovy třídy před vojenskou správou, chce radnice stihnout ještě letos. V příštím roce budou podle zastupitele Františka Konečného práce pokračovat úpravami Průmyslové ulice, které zahrnou i vybudování cyklostezky, jež bude součástí páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Kdyby se místo dalších semaforů radši postavili do podchodů eskalátory a do Žižkovy ulice na dva měsíce městští strážníci, aby se lidi odnaučili přebíhat silnici, bylo by to lepší řešení. Podle městského projektu Koridor MHD má ale být nová světelná křižovatka řízena v koordinaci s ostatními semafory v okolí, aby se na Nádražní ulici nevytvářely kolony. Zcela zásadním zlepšením pro městskou MHD bude přesun zastávek přímo před budovu železniční stanice a také do Žižkovy třídy před Mercury centrum. Mezi těmito zastávkami dopravní podnik nahradí dnešní vzdálené zastávky před železniční poliklinikou, kde nově vzniknou parkovací místa. Výrazně by se tak měly zkrátit přestupní vzdálenosti v tomto vytíženém dopravním uzlu. Doufáme, že toto nákladné řešení přinese spokojenost řídičům a bezpečí všem chodcům.
Show more
