Pivovar Budvar uvařil rekordní množství piva
Nový rekord pivovaru Budvar. Objem vystaveného piva v pivovaru Budějovický Budvar včera překonal hranici 50 milionů hektolitrů. Tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů, což je téměř sedminásobek Černé věže. Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo více než dva dny. Hranice 10 milionů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru v roce 1996 dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 milionů hektolitrů. Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o necelých 40%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit chráněným zeměpisným označením. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. Pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě. V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 milionu hl piva, což představuje meziroční nárůst o téměř 10%. Vyvezl asi 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu prodej vzrostl o devět procent a překročil 700 000 hektolitrů. Budějovický pivovar Budvar je celosvětově známým pivovarem a chloubou Českých Budějovic.
Where now?
Změna provozu v Kauflandu České Budějovice
Dopravní poměry na Dlouhé louce u českobudějovického Kauflandu se brzy změní. Ve druhé polovině března začnou podél Dlouhé louky stavbaři vytvářet zálivy pro nové zastávky MHD. Do budoucna Budějovičtí plánují i proměnu nedaleké kruhové křižovatky přímo u obchodního domu. Zakázku za zhruba 4,7 milionu korun zajistí firma Strabag. Akce má začít 25. března a skončit za 90 dnů. U Kauflandu zastaví autobusy na linkách 7 a 15, které tudy běžně jezdí, pouze obslouží jednu zastávku navíc. Spoje linky 15 jezdí mezi Papírenskou ulicí nedaleko od nemocnice na Výstaviště a na sídliště Šumava a Vltava. Linka číslo 7 spojuje budějovické sídliště Máj s Rožnovem, Včelnou a Boršovem nad Vltavou. Podél Dlouhé louky začnou stavbaři v březnu vytvářet zálivy pro nové zastávky MHD a do budoucna je v plánu i úprava kruhové křižovatky, která je spojnicí Dlouhé louky se silnicí směřující ke Kauflandu a ulicí Na Sádkách vedoucí do Čtyř Dvorů. Jak bude křižovatka v budoucnu vypadat, zatím není zcela jasné. Jsou zpracované studie s několika variantami jejíž termín zatím není znám. V plánu jsou i další úpravy prostranství u Kauflandu.
Show more
Stavba dálnice D3 bude pokračovat
Kdo by chtěl sledovat všechno dění kolem dálnice D3 u Českých Budějovic, ten má mnoho práce. ŘSD zahájilo papírovou palbu hned na několika frontách najednou. Na magistrátu žádá třeba o změnu koryta Dobrovodského potoka kvůli tunelu Pohůrka nebo o změnu územního rozhodnutí na mimoúrovňové křižovatky Pohůrka a Hodějovice. Ty by totiž měly dostat jinou podobu, než o jaké se dosud uvažovalo. Zároveň už byla na ministerstvo dopravy podána žádost o stavební povolení na dálnici u Budějovic. A podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic by se v první polovině letošního roku mělo konat i rozhodující druhé kolo výběrového řízení na budoucího dodavatele stavby. Předmětem žádosti je dílčí změna několika desítek stavebních objektů dálnice D3. Nejpodstatnější změnu představuje změna tvaru křižovatek Pohůrka a Hodějovice. Veřejné projednávání změny územního rozhodnutí se koná 15. března na magistrátu a případné připomínky je třeba uplatnit nejpozději při tomto jednání. Nebude se měnit trasa samotné dálnice. Námitky a připomínky, které se nebudou týkat navržené změny, nebudou projednávány. Řízení o změně územního rozhodnutí by mělo mimo jiné dát odpověď na budoucí podobu křižovatky Pohůrka. Ta dostala původně jen podmíněné územní rozhodnutí, protože normám neodpovídala její vzdálenost od portálu stejnojmenného plánovaného tunelu. Změna se čeká také u dálničních sjezdů Hlinsko a Hodějovice. Předpokládá se, že ty se nebudou stavět. Přímo na ministerstvu dopravy už ŘSD zažádalo o stavební povolení. Stavební povolení navazuje na územní rozhodnutí a je nezbytným předpokladem zahájení akce. Dálnici chce ŘSD začít u Budějovic stavět ještě letos. Pokud realizace stavby dálnice D3 proběhne co nejdříve, bude to velká úleva pro dopravu ve městě České Budějovice, kde je v současné době provoz v dopravní špičce již neúnosný.
Show more
Hokejisté Motoru důležité body neuhráli
Před již tradičně parádní návštěvou pěti tisíc fanoušků zápas nabíral tempo jen pomalu. Až těsně před první sirénou se diváci poprvé dostali do varu, když gólmana Benátek Jelínka propálil obránce Vráblík. Jenže krátce po změně stran bylo vyrovnáno. Gábu v domácí brance zaskočil dalekonosnou střelou Ulrych. Poté se zápas lámal. Motor promarnil přesilovku pět na tři a naopak hosté šli v početní výhodě do vedení. Těsně před druhou přestávkou ještě mohl vyrovnat Heřman, ale nastřelil jen tyč. Co se nepovedlo jemu, dokázal v přesilovce hned na úvod třetí třetiny obránce Mucha. Jenže hladovější po úspěchu byli hosté. Nejprve Gábu prostřelil po rychlé akci Skalický a v přesilovce pět na tři definitivně uzavřel skóre Víšek. Jihočeši nedokázali alespoň zmírnit stav ani v závěrečné power play. "Za vyrovnaného stavu byl soupeř trpělivější a potrestal naši fatální chybu," zlobil se Bělohlav. Hostující kouč Filip Pešín byl s tříbodovým vítězstvím nadmíru spokojen. "Přijeli jsme s velkým respektem a vědomím, že domácí mají velkou sílu. Snažili jsme se hrát z obrany, což se nám většinu utkání dařilo. Rozhodlo, že jsme ubránili dlouhé oslabení tři na pět, naopak sami jsme ve stejné početní výhodě skórovali. To byl jediný rozdíl mezi oběma týmy.
Show more
