Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací
ABC
českydeutscheenglish
X
Aktuality

Křižovatka u nádraží v Českých Budějovicích se změní | Levné ubytování České Budějovice | Penzion U Rudolfa

Křižovatka u nádraží v Českých Budějovicích se změní

Ještě letos se lidé přechodu v okolí hlavního nádraží a OC Merkury dočkají. Radnice chystá v rámci projektu Koridor MHD zásadní úpravy křižovatky. Město povolení na tyto práce už získalo, hotovo bude do zimy. Provoz na křižovatce Nádražní a Žižkovy budou nově řídit semafory. Ty umožní nejen zřízení přechodů mezi Grandem a Mercury i přes čtyřproudou silnici od Mercury k vlakovému nádraží, ale také výjezd vozidel z Žižkovy třídy doleva na Nádražní. Tu ale budou využívat jen vozy MHD, pro něž bude úsek Žižkovy třídy mezi Chelčického a Nádražní vyhrazen. Snadno tak zajedou k zastávkám, které se od železniční polikliniky přesunou před vlakové nádraží. Chodci jásají, někteří řidiči jejich radost ale nesdílí. Místo, aby se radnice snažila dopravě pomoct, jenom blokuje průjezdnost centrem. Takhle budou na krátkém úseku Nádražní další semafory a jediné, k čemu to povede, budou kolony. Přebíhání silnice skončí. Za cenu dalšího semaforu. Na zhruba 600 metrů dlouhém úseku Nádražní ulice v Českých Budějovicích přibude ještě letos čtvrtý semafor, který má provoz na křižovatce s Žižkovou třídou. Umožní bezpečné přecházení chodcům mezi vlakovým a autobusovým nádražím i těm, kteří od zastávek MHD poblíž hotelu Grand přebíhají v nebezpečném místě rušnou silnici, aby se dostali do Mercury centra. Úpravy, které v rámci projektu Koridor MHD navážou na současnou přestavbu jiné části Žižkovy třídy před vojenskou správou, chce radnice stihnout ještě letos. V příštím roce budou podle zastupitele Františka Konečného práce pokračovat úpravami Průmyslové ulice, které zahrnou i vybudování cyklostezky, jež bude součástí páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Kdyby se místo dalších semaforů radši postavili do podchodů eskalátory a do Žižkovy ulice na dva měsíce městští strážníci, aby se lidi odnaučili přebíhat silnici, bylo by to lepší řešení. Podle městského projektu Koridor MHD má ale být nová světelná křižovatka řízena v koordinaci s ostatními semafory v okolí, aby se na Nádražní ulici nevytvářely kolony. Zcela zásadním zlepšením pro městskou MHD bude přesun zastávek přímo před budovu železniční stanice a také do Žižkovy třídy před Mercury centrum. Mezi těmito zastávkami dopravní podnik nahradí dnešní vzdálené zastávky před železniční poliklinikou, kde nově vzniknou parkovací místa. Výrazně by se tak měly zkrátit přestupní vzdálenosti v tomto vytíženém dopravním uzlu. Doufáme, že toto nákladné řešení přinese spokojenost řídičům a bezpečí všem chodcům.

Kam dál?

Pivovar Budvar uvařil rekordní množství piva

Nový rekord pivovaru Budvar. Objem vystaveného piva v pivovaru Budějovický Budvar včera překonal hranici 50 milionů hektolitrů. Tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů, což je téměř sedminásobek Černé věže. Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo více než dva dny. Hranice 10 milionů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve 100 let po založení pivovaru v roce 1996 dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 milionů hektolitrů. Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o necelých 40%. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750tileté tradici vaření originálního Budějovického piva. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit chráněným zeměpisným označením. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. Pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě. V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 milionu hl piva, což představuje meziroční nárůst o téměř 10%. Vyvezl asi 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5% více. Na domácím trhu prodej vzrostl o devět procent a překročil 700 000 hektolitrů. Budějovický pivovar Budvar je celosvětově známým pivovarem a chloubou Českých Budějovic.

Zobrazit více>>

Kašna Samsona bude obklopena nevšední stěnou

Neobvyklý způsob, jak přimět obyvatele Českých Budějovic, aby si více všímali památek ve městě, zvolili organizátoři výstavy Vnímání. Autor projektu, pražský architekt Jan Šépka, si od záměru slibuje, že se lidé více zamyslí nad tím, co pro ně dominanta náměstí znamená. Kruhový prostor kašnu přibližně na měsíc oddělí od zbytku náměstí. Bude tak působit jako šperk v galerii. Přes sedm metrů vysoká stěna s průměrem asi 22 metrů vznikne z dřevěných nelakovaných trámů a černé stavební překližky. Vnitřní část kruhu kolem kašny vyplní bílá látka. Stěna výhled na kašnu nezakryje zájemcům docela. Ti, kteří ji budou chtít vidět, ovšem musejí vejít do Domu umění vedle Galerie Dvořák. Z oken domu povede ke kašně dřevěná lávka pro pěší. Dopravu to nijak neomezí, auta pod lávkou projedou. Netradiční záměr již posvětili českobudějovičtí radní. Náměstek primátora pro kulturu Jaromír Talíř poznamenal, že jde jistě o kontroverzní počin, který ale město zviditelní. Proti nejsou ani památkáři, splní-li autoři projektu dané podmínky. Více než rok poté, co hokejoví fanoušci před zahájením boje o postup do extraligy oblékli sochu Samsona do dresu  Motoru, se chystá další kontroverzní projekt související se Samsonovou kašnou. Obklopit ji má obří dřevěná stěna vyplněná bílou látkou. Dominantu náměstí tak v plné kráse uvidí jen ti, kteří k ní přijdou po provizorní lávce vedoucí z Domu umění.Projekt Vnímání je zamyšlením nad tím, co pokládáme za důležitou součást veřejného prostoru a jak vnímáme skryté prostory, které nám poskytují kulturní vyžití. Samsonova kašna umístěná na náměstí představuje významnou památku a dominantu města. Otázkou ale může být, zda dnes takové dominanty nevnímáme jen mimoděk. Projekt je výtvarnou instalací, která může mít paralelu k některým podobným počinům zahraničních osobností, jako je Christo a okruh pařížských Nových realistů. Těmto umělcům se zdařil jejich záměr přenést umění z muzeí a galerií do městského prostoru a přírody. Vzhledem k proporcím svých projektů a jejich společenské atraktivitě zprostředkovali nenásilně svůj umělecký názor množství lidí, což je i naším záměrem. Toto zviditelnění kašny zajisté přispěje k přilákání velkého množství lidí na českobudějovické náměstí. Projekty tohoto typu jsou a budou přínosem pro každé město.

Zobrazit více>>

Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích

V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.

Zobrazit více>>

ABC

Kontakty

Levné ubytování České Budějovice | Penzion U RudolfaCHAT Napište své hodnocení

Ubytování - penzion U Rudolfa

Třebínská 1684/8
370 05 České Budějovice
GPS: Loc: +48° 58' 20.93", +14° 26' 53.65"

 

Tel.: +420 608 180 081
E-mail: info@penzionurudolfa.cz

Websurf.czWeblinker.czRezervuj.netKudyznudy.czLinkovnik.comDovolena v CR