Mateřská škola Jihočeské univerzity
Jihočeská univerzita zahajuje další rok provozu vlastní mateřské školky. Nese název Kvítek a je určená dětem zaměstnanců Jihočeské univerzity. Předškolní zařízení má kapacitu 30 dětí. Mateřská škola sídlí ve zcela nové budově, která byla pro tyto účely postavena. Nachází se v klidné lokalitě nedaleko univerzitního kampusu a parku Stromovka, což je strategicky výhodné. K budově školy patří také zahrada, kde si děti mohou hrát. K dispozici zde mají skluzavky, pískoviště i zahradní domek. V zařízení jsou děti od jednoho do sedmi let a stará se o ně pět vychovatelek. Toto zařízení je pro Jihočeskou universitu velmi přínosné a již přes rok využívané.
Where now?
Nové prostory magistrátu města České Budějovice
Budějovická radnice chce přestěhovat některé úředníky do nevyužitých Žižkových kasáren. Až si příště půjdete pro občanský nebo řidičský průkaz, možná už nezamíříte do budovy magistrátu v Jeronýmově ulici, nýbrž o několik desítek metrů dál směrem k autobusovému a vlakovému nádraží. Budějovičtí radní využijí záměr předchozího vedení města využít dvě budovy, které v prázdném areálu Žižkových kasáren patří městu, pro úředníky. Nové zázemí mají ve dvou městských objektech v areálu kasáren najít podle současného plánu zejména pracovníci odborů, které v přenesené působnosti zajišťují výkon státní správy. Prioritou města je však přemístit magistrátní objekty v Kněžské a Jeronýmově ulici. Někteří se možná přesunou z historické budovy radnice do nového pracoviště v Žižkových kasárnách a na uvolněná místa na náměstí zase případně přesídlí ti, kteří nyní úřadují v Kněžské nebo Jeronýmově. Záměr stěhovat odbory s výkonem státní správy právě do kasáren má podle představitelů města svou logiku. Za úředníky těchto odborů totiž míří i lidé z více než 70 obcí okolo Budějovic, kteří by to do kasáren od vlakového či autobusového nádraží měli jen pár kroků. Plán, který určí, kteří úředníci se kam přestěhují a kolik peněz vše bude stát, má vypracovat tajemník magistrátu. Z jeho práce také vyplyne, kolik úředníků se do dvou budov v areálu kasáren vůbec vejde zda všichni, kteří nyní sídlí v objektech v Jeronýmově a Kněžské. Toto řešení přesunu do většího objektu bude jistě přímosem pro obyvatele města a přilehlého okolí.
Show more
Hokejisté Motoru na ledě Dukly bodovali
Ve šlágru kola hokejové ligy tentokrát Budějovice neuspěli. Hokejisté ČEZ Motoru prohráli ve 25. kole první WSM ligy na ledě vedoucí Dukly Jihlava 2:4 a v tabulce zůstávají na čtvrtém místě. První polovinu základní části uzavřou ve středu domácím zápasem s Benátkami nad Jizerou (17.30). Jihočeši měli podporu početných fanoušků, kteří přijeli za svým týmem speciálním vlakem. Do první řady naskočil navrátilec Květoň, ale jinak se mužstvo muselo kvůli marodce vypořádat s řadou absencí. K dispozici trenéři měli jen jedenáct útočníků a v obraně nastoupil poprvé v kariéře za první tým junior Klinecký. Před téměř pěti tisícovkami diváků začali lépe domácí. Ve 14. min. se trefil Gríger přesně do horního růžku Bláhovy klece. Na druhé straně ho mohl napodobit Nouza, leč mířil jen do tyče. Tři minuty po začátku druhé třetiny se zblízka prosadil Flek, a když o čtyři minuty později ulétl hostující obraně Anděl, bylo to už 3:0 a Bláhu v brance Motoru nahradil Gába. „Nechali jsme si soupeře odskočit soupeře na 3:0 a to už se v takovém zápase těžko otáčí. Ale bojovali jsme až do konce," konstatoval asistent trenéra hostí Radek Bělohlav. To by se rozhodně stávat nemělo. Gól na 3:1 nás mohl nakopnout, ale nestalo se. Bohužel. Stav 4:2 se pak těžko dohání. Závěrečná třetina už změnu skóre nepřinesla. Gába chytil Flekovi trestné střílení a hosté nedokázali dát branku ani v závěrečné power play. „Proměnili jsme jen jednu přesilovku a to je málo. Od druhé třetiny jsme se do toho trošku dostávali, ale první třetina nám nevyšla ani střelecky. Domácí kouč Petr Vlk byl pochopitelně spokojenější. „Utkání se divákům muselo líbit. První třetinu jsme odehráli velice dobře, ale potom přišel ve druhé z naší strany trošku útlum. Třetí třetina byla z naší strany velice dobře sehraná, když soupeř už neměl tolik příležitostí a jsme samozřejmě rádi za tři body. Budějovičtí sehrají příští zápas před domácím publikem, vyzvou soupeře z Benátek nad Jizerou. Snad se Budějovickým sníží marodka a budou nesledující zápas v plné síle. Nutně potřebují totiž bodovat.
Show more
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Show more
