IKEA otevře letos výdejní místo v Českých Budějovicích
IKEA letos otevře výdejní místa v sedmi městech, také v Českých Budějovicích. Nábytkářský řetězec IKEA v České republice letos otevře výdejní místa v sedmi městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci Králové, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Liberci a ve Zlíně. Do konce roku by v pražských obchodních domech na Černém Mostě a Zličíně měly vzniknout schránky na vyzvedávání zboží bez časového omezení. Zástupci společnosti to dnes řekli novinářům na tiskové konferenci. Firma se bude letos dále věnovat otázkám udržitelnosti. Do roku 2030 chce být plně cirkulární společností. Výrobky vyvíjí tak, aby je bylo možné znovu použít nebo recyklovat. IKEA je švédská nábytkářská firma. V České republice působí od roku 1996, má tu čtyři obchodní domy, dva v Praze, další v Brně a Ostravě.
Where now?
Výbuch plynu zranil v Českých Budějovicích muže
Nedělní dopoledne narušil v ulici U Tří lvů v Českých Budějovicích výbuch. V bytě jednoho ze zdejších domů vybuchla dopoledne plynová bomba. Na místě zasahovali jednotky záchranářů i hasičů."Výbuch tlakové láhve byl bez následného požáru," doplnila Vendula Matějů s tím, že statik nyní zjišťuje stav domu po výbuchu. Podle obyvatelky domu sousedícího s tím, kde se neštěstí odehrálo, vybuchla tlaková láhev ve chvíli, kdy si obyvatel zničeného bytu vařil oběd. "Ten pán pak ještě vyhodil bombu oknem ven na zahradu domu," popsala mladá žena, jež si nepřála uvést své jméno. "Ulice je z obou stran uzavřená, domů se teď vrátit nesmíme. Snad nás zpátky pustí co nejdřív," doplnila krátce po nedělním poledni. Zraněnému muži poskytli pomoc záchranáři. „Jednalo se o mladého muže, který utrpěl středně těžká poranění v horní části těla. Ošetřili jsme ho na místě, poté byl převez do českobudějovické nemocnice. Jeho stav je stabilizován," řekla Petra Kafková, mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Dodala, že muž není ohrožen na životě. Přivolaný statik na místě konstatoval, že byla narušena statika domu. "Poškozené byly meziokenní pilíře ve druhém patře," komentoval stav domu přivolaný statik Tomáš Mráz. „Bude třeba udělat poměrně rychle nějaké provizorní zajištění. To znamená stáhnout dům z ulice do dvora nějakými vnitřními táhly, následně se bude muset udělat oprava," řekl na místě přivolaný statik. Pilíře se budou muset pravděpodobně vybourat, dost zásadně se bude muset také opravit římsa, která je vyboulená do ulice. Na místě se byl podívat také českobudějovický primátor Jiří Svoboda, který přislíbil, že město pro obyvatele poškozených bytů zajistí náhradní ubytování. Město dle jeho slov zajistilo nájemníkům na několik dnů nouzové náhradní ubytování v nedalekém penzionu, správa městských domů už začíná pro nájemníky připravovat městské byty. Ty budou obyvatelé poškozeného domu obývat po dobu trvání oprav. Postaráme se o opravu domu, aby měli stávající obyvatelé co nejdříve své ubytování.
Show more
Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích
V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.
Show more
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Show more
