Uzavírka brzdí průjezd na Český Krumlov
Zhoustla doprava na silnicích, po nichž míří řidiči z Českých Budějovic na jih. Kdo jede na Lipno nebo do Rakouska, narazí na první zdržení už u rybníka Štilec. Opravuje most nad kaplickou silnicí. Na řidiče čeká u Štilce hned dvakrát jednosměrný provoz řízený semafory. Jednou na mostě ve směru na Český Krumlov a jednou pod mostem ve směru na Kaplici. A šoféři musejí počítat také s tím, že kvůli pozměněnému dopravnímu značení se do správných pruhů řadí už několik set metrů před odbočkou na Český Krumlov. O víkendu zde nyní bývá zdržení téměř neznatelné. Řidiči, kteří míří z Českých Budějovic na Šumavu, musejí s dalšími dopravními komplikacemi počítat v Českém Krumlově, kde v pondělí začala částečná uzavírka křižovatky u Porákova mostu. Na hranici dopravních možností, pokud se týká situace u Porákova mostu, se běžně ocitá Český Krumlov. Ukázala to i v pondělí zahájená částečná uzavírka křižovatky u mostu. Tak rozsáhlé kolony, jaké vznikly, nikdo nečekal. Netají se tím ani starosta Českého Krumlova Dalibor Carda. Ten hned v pondělí ráno svolal poradu, které se zúčastnili i zástupci kraje nebo Policie ČR. „Od pondělí jsme neustále v terénu, vyhodnocujeme dopravní situaci v jednotlivých denních časech a snažíme se tomu přizpůsobit režim světel řídících provoz na rekonstruované křižovatce," řekl Deníku k přijatým opatřením vedoucí českokrumlovského dopravního inspektorátu Josef Trojan. Podle tiskové mluvčí radnice Petry Nestávalové ještě během pondělí přehodnotil i dodavatel stavby dopravní opatření a zajistil úpravy, které podstatně zlepšily propustnost křižovatky. Město už se ale musí připravit i na nadcházející Slavnosti pětilisté růže. Při nich se dá očekávat další zvýšení provozu v Českém Krumlově. Jiná opatření, než byla učiněna, už ale patrně neexistují. Dopravní infrastruktura Krumlova více ani neumožňuje. Dalibor Carda v této souvislosti připomněl, že dopravní komplikace mají paradoxně i své pozitivum. „Je to konkrétní a pádný důkaz, kterým nyní může město argumentovat v jednáních s krajem, potažmo kraj se státem," uvedl. Pondělní kolaps by mohl vést k urychlení dlouholetých snah o komplexní řešení dopravní situace města i okresu. Dlouhodobě se uvažuje o obchvatu města na severu a také o možnosti vést přes Vltavu druhý most, který by tunelem poslal auta až k nemocnici k odbočce na Kaplici. Jedná se však o finančně značně nákladná řešení. Toto byť velmi nákladné řešení by značně pomohlo vyřešit dlouho trvající problémy s průjezdem Českého Krumlova.
Where now?
Chybí členové ČSSD
Někteří kandidáti jihočeské ČSSD si rozmysleli účast v parlamentních volbách na protest vyškrtnutí exhejtmana J.Zimoly. Jejich jména vytištěné stranické kandidátce budou figurovat, ale bezbodově. Z 22 postů je nyní obsazeno 20 a je třeba dalších náhradníků. Lídr kandidátky dnes podá návrhy na její možné doplnění. Věříme, že tím to skončilo, vždyť z 22 jmen zůstalo 12. Nové kandidátky se budou schvalovat na předsednictvu 14. července. Věřme, že ČSSD tuto pro ně nelichotivou situaci co nejdříve vyřeší.
Show more
Trolejbusy opět jezdí po Dobrovodské ulici
Kličkování ulicemi Suchého Vrbného skončí za pár dní. Velký finiš při rekonstrukci úseku Dobrovodské ulice, který se má stát součástí Zanádražní komunikace, umožní do pátku 19. prosince návrat trolejbusů na svou původní trasu. Pokud vše půjde podle plánu, do normálních kolejí by se nejpozději do Vánoc měla vrátit veškerá doprava, tedy i auta, naznačuje náměstek primátora Petr Holický . Obyvatelé Suchého Vrbného by takový dárek rozhodně uvítali. Uzavírka komplikuje dopravu všem, kteří se potřebují dostat do města. Auta musí objížďkou přes Vrbenskou a Hlineckou ulici, linky městské hromadné dopravy obsluhují výhradně autobusy, ty se navíc proplétají postranními uličkami, chodci a cyklisté mířící na lávku přes nákladové nádraží procházejí přímo mezi dělníky a stavebními stroji. Určitě bych dokončení stavby uvítal, mám ale obavy, zda v tomto počasí stihnou položit asfaltový koberec," zmiňuje místní obyvatel Jaromír Tůma. Jsem od fochu a myslím, že v mrazech by asfalt pokládat ani neměli. Mám obavy, aby se to hned na jaře nemuselo opravovat," varuje. Hlavou kroutí i pěší a cyklisté. Podle jejich odhadů budou mít dělníci co dělat. Zatím je v místech, kudy by měla do dvou týdnů svištět auta, bahno. Stavebníci se ale činí každý den až do večera, navíc jsou nebývale tolerantní k lidem, kteří se mezi nimi proplétají. Podle náměstka primátora Petra Holického vedení dodavatelské firmy slíbilo i přes komplikace během stavebních úprav umožnit běžný provoz ještě letos. „My jsme byli nekompromisní, chceme v exponovaném místě umožnit opět obvyklý provoz. Je to důležitá komunikace, proto se v poslední fázi hodně finišuje," vysvětluje Petr Holický. Oddechnout by si měli i na linkách městské hromadné dopravy a obyvatelé Reinerovy a Vodní ulice, kudy nyní autobusové spoje projíždějí. „Jakmile bude Dobrovodská ulice zprůjezdněna, bude zrušen objížďkový jízdní řád a zaveden běžný provoz," slibuje mluvčí dopravního podniku Radek Filip. Cestující čeká ve srovnání se stavem před rekonstrukcí jen jedna trvalá změna. Oproti současnému stavu to znamená obnovení obsluhy zastávky Pětidomí ve směru do centra pro linky 9 a 59. Po dokončení rekonstrukce Dobrovodské už ale nebude obnovena zastávka Plynárna, neboť podle projektanta nebylo s ohledem na ostatní stavební úpravy možné její zachování dle aktuálně platných norem. Při projednávání projektu v roce 2013 Dopravní podnik požadoval zachování této zastávky, ovšem tomuto požadavku bohužel nebylo vyhověno, vysvětluje Radek Filip.
Show more
Mýtné brány u Českých Budějovic
Na dvanácti hodinové směny prodloužili úřední hodiny v budově, kde sídlí Jihočeská hospodářská komora. Je tam jedno z kontaktních míst pro nový mýtný systém. Vydali zde už stovky mýtných jednotek, které potřebují dopravci od 1. prosince. K tomuto datu totiž nastane změna ve způsobu placení mýtného. Nově to bude přes satelit a každý automobil nad 3,5 tuny, který bude využívat zpoplatněné úseky českých silnic, musí novou jednotku mít. Navíc od 1. ledna 2020 nastane i jiná změna. Řada dosud nezpoplatněných komunikací I. třídy se stane místem, kde se bude mýto vybírat. Nové brány jako kontrolní body, kvůli tomu vznikly i v jižních Čechách, například u Dasného na Českobudějovicku.
Show more