V Českých Budějovicích bude nová pěší zóna
Zanedlouho dojdou lidé z Lannovy třídy až na hlavní náměstí a to bez vyhýbání se autům. Ve čtvrt kilometru dlouhé Kanovnické ulici, jež v centru Budějovic spojuje frekventovanou Lannovu třídu s náměstím Přemysla Otakara II., se možná už za dva roky přestanou lidé tísnit na chodnících. Budějovičtí už zahájili jednání o tom, že v uličce, kde z úzkých chodníků musejí obyvatelé a návštěvníci města často do vozovky mezi auta, by vznikla pěší zóna. Na rohu ulic Kanovnická a U Černé věže totiž stojí katedrála sv. Mikuláše, přičemž pozemky v jejím okolí vlastní Děkanství u sv. Mikuláše. František Konečný naznačil, že podle výsledků jednání by vzniku pěší zóny v Kanovnické nemělo nic bránit. „Bavili jsme se i o tom, že by z Kanovnické zmizela parkovací stání – tedy jak ta u chodníku provozovaná městem, tak i před katedrálou," řekl František Konečný s tím, že město by se s biskupstvím dohodlo na zřízení náhradních parkovacích míst v jiné lokalitě. S myšlenkou, že by pěší zóna vznikla i v sousední ulici U Černé věže, kde je hlavní vstup do katedrály, českobudějovický biskup souhlasí jen za určitých podmínek. „V katedrále se konají bohoslužby, koncerty, svatby a jiné události, z čehož plynou určité potřeby. Jako je například obslužnost katedrály," zdůvodnil Vlastimil Kročil svůj postoj. Zdůraznil, že o záměru zřízení pěší zóny se povedou další jednání. Tato myšlenka a její realizace jistě v budoucnu potěší mnohé pěší pohybující se v krásném centru Českých Budějovic.
Wo jetzt?
Afrika v budějovickém IGY
Až z Afriky přivezl k ochutnání různých plochů dovozce food projekt Virunga. Tropické ovoce, zralé bez chemie. Dále bylo v nabídce sušené ovoce, výborný čaj a džemy. Zájem byl veliký a tvořily se velké fronty.
Zeig mehr
Městská karta v Českých Budějovicích
Má veliokost kreditky, na ní vaše fotografie, jméno a čárový kód. S takzvanou městskou kartou, kterou již používají v jiných městech, můžete po předchozím nabití penězi platit za jízdné v MHD, vstupenky do divadla nebo parkovné. Slouží ale i jako průkazka do knihovny nebo předplatní jízdenka v městské dopravě. O jejím zavedení nyní uvažují i Budějovičtí. Na nový systém se již chystá dopravní podnik. Jeho ředitel Slavoj Dolejš prozradil, že v příštím roce budou všechny vozy MHD vybaveny novými odbavovacími přístroji, které cestujícím umožní jednoduše si zakoupit jízdenku přímo v autobuse či trolejbuse prostřednictvím bezkontaktní platební karty nebo právě městské karty. Bude to jednoduché. Nemáte-li „lítačku" a chcete se po Budějovicích svézt autobusem nebo trolejbusem, nemusíte dopředu kupovat jízdenku v automatu nebo si za ni připlácet u řidiče. Stačí nastoupit s bezkontaktní platební kartou. Už od příštího roku bude každý vůz MHD vybaven dvěma moderními terminály, které umožní zakoupení jízdenky. Postačí zvolit druh jízdného a přiložit kartu. Následně vyjede jízdenka. Operace nezabere více než pár vteřin. Vedoucí útvaru strategie a řízení dopravy doplnil, že pořízením terminálů se vozy MHD připraví na budoucnost, kdy by Budějčáci mohli začít používat městskou kartu. Ta kromě elektronické platby jízdenek umožní třeba platbu parkovného. I v souvislosti se zaváděním dalších moderních možností nákupu jízdenek do MHD a dalších prostředků budou přehlednější i pro lidi, kteří MHD běžně nejezdí. Z dalších jednání má vyplynout, zda dosavadní dvacetiminutovou a hodinovou jízdenku nahradí jednotný tarif. Tato revoluční změna zcela jistě zjednoduší pohyb při cestování v MHD. Doufáme, že se tato karta dostane co nejrychleji do provozu a bude přínosem pro mnoho obyvatel Českých Budějovic.
Zeig mehr
Radnice plánuje novou lávku přes Vltavu
U TJ Meteor by lávka navázala na cyklostezku, která už podél pravého břehu řeky vede a v budoucnu by nabídla pohodlnější spojení pro cyklisty směrem na Litvínovice, Planou nebo Homole. Na projekt jsme nyní dostali od Nadace Jihočeské cyklostezky příspěvek 500 000 korun. Podmínkou je, že projekt bude zpracován do konce příštího roku, uvedl náměstek primátora Ivo Moravec. Záměr je zatím ve fázi příprav. Město čeká ještě celý proces stavebního řízení a další kroky. Realizaci samotné lávky proto Ivo Moravec odhadl nejdříve na rok 2017, ale věří, že do roku 2018 by mohla začít cyklistům i pěším sloužit.
Zeig mehr