Podpora pro centrum Bazalka
Aktivně pomoci hendikepovaným dětem vykročlili společně Jednota, jihočeská Madeta, Poděbradka, která je výrobcem Dobré vody a společnost Europasta. Dobročinné akce se aktivně zúčastnili také zákazníci supermarketů Trefa, kteří svými nákupy vybraných výrobků Madeta, Dobrá voda a Bratři Zátkové označených logem „Vaše koruna pro Bazalku", rozhodli o výši příspěvku. Za každý takto označený výrobek, nakoupený v průběhu měsíce listopadu v supermarketech Trefa, byla věnována jedna koruna na konto Centra Bazalka. Celková výše příspěvku pro Bazalku tak dosáhla rekordních 75578 korun. Letos je to již 11 let co Centrum Bazalka pomáhá rodinám s péčí o děti s těžkým zdravotním postižením z celých Jižních Čech. Všichni rodiče postižených dětí velice děkují všem občanům, co do sbírky přispěli. Zajisté se bude tako velmi přínosná sbírka opakovat i v roce 2016.
Wo jetzt?
Motor veze cenné body z Jihlavy
Ve 40. kole první ligy vyhráli hokejisté ČEZ Motoru České Budějovice v Jihlavě 4:1 a udělali tak radost devatenácti stovkám fanoušků, kteří se je vypravili na Vysočinu podpořit. V dalším kole hrají Jihočeši ve středu doma s Třebíčí. Byl to skutečně výjimečný zápas, kterému dominovali hosté a ve skvělé atmosféře si od začátku nenechali vyrazit taktovku hry z ruky. Do vedení šli už po čtyřiatřiceti vteřinách, když uzdravený Kuchejda objel branku a předložil kotouč Pajičovi, který neměl sebemenší problém otevřít skóre. Motor poté přestál dobrou příležitost Zemana a v závěru úvodního dějství uhodil podruhé. Přihrávku Dobrovolného vystihl Švihálek a své sólo zakončil střelou přesně mezi betony gólmana Halásze. Po změně stran byla lepší Dukla, vytvořila si několik slibných možností, ale na výborného Bláhu v brance soupeře nevyzrála. Třetí branka přišla hned na úvod závěrečného dějství, když se v přesilovce parádně trefil ostrostřelec Nouza. Definitivně mohl Duklu srazit do kolen Rob, brankář Halász však jeho sólo vychytal. Domácí to v závěru ještě přece jen zkusili. Po faulu na Jergla bylo nařízeno trestné střílení, sám faulovaný však na Bláhu nevyzrál. Českobudějovického gólmana nakonec přece jen připravil o čisté konto pět minut před koncem se štěstím Prokš. Jihlava ještě v závěru zkusila power play, ale do její prázdné branky pečetil zaslouženou výhru Motoru svým druhým gólem Nouza.
Zeig mehr
Rekonstrukce rozhledny na Sněžníku
Letošní sezónu budou muset turisté oželet výhled z rozhledny na Sněžníku. Během léta totiž projde její věž náročnou a nákladnou rekonstrukcí. Vzhledem ke klimatickým podmínkám, které panují na Sněžníku, není možné opravy provádět jindy než během léta. Opravy vyjdou na přibližně dva a tři čtvrtě milionu korun, což je jedna z největších letošních investic v Jílovém. Navazují na první etapu. Během té byla opravena podesta rozhledny. Na podzim roku 2014 bylo nutné podestu odizolovat, aby ji neničila voda, která zároveň vzlínala i do věže. A právě voda vzlínající pískovcovými kameny, ze kterých je věž postavena, byla jedním z důvodů, proč musí jílovská radnice udělat i druhou etapu rekonstrukce více než 150 let staré rozhledny. Nyní přijde na řadu oprava samotné věže a balkonu. Původně se přitom druhá etapa rekonstrukce rozhledny měla uskutečnit již loni. Rozhledna na Děčínském Sněžníku patří k nejstarším svého druhu u nás. Předloni oslavila 150 let své existence, a to i přesto, že jí i hrozil odstřel. Poslední velkou opravou prošla rozhledna na počátku 90. let minulého století, kdy se podařilo Jílovému sehnat potřebné dva miliony korun na její opravu. Při rekonstrukci byla celá rozhledna stažena ocelovými sponami a vruty. Kolem věže muselo být také postaveno lešení. Oprava se ale podařila tak, že to na jejím vzhledu není patrné. Byl také rozebrán a znovu složen ochoz věže. Vzhledem k výrazně větší náročnosti tehdejších oprav byla rozhledna uzavřena mnohem déle. Turisté na ni nemohli vystoupat celé dva roky. Tyto architektonické památky bychom měli udržovat a zachovávat v co nejlepším stavu, aby se příští generace mohli těšit z tak krásného výhledu této rozhledny.
Zeig mehr
Změna dopravních plánů v Českých Budějovicích
Jaké a kde budou nové parkovací zóny v Českých Budějovicích? Které další silnice chce českobudějovická radnice postavit? A jak se v současnosti vedení města dívá na jižní spojku mezi Havlíčkovou kolonií a Mladým? Rada města už projednala upravenou verzi dokumentu, který teď bude předložen zastupitelstvu. Věc se přitom týká i tisíců lidí dojíždějících do Českých Budějovic za prací. Od příštího roku by totiž chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí. Podle náměstka primátora je to ale podmíněno vybudováním záchytného parkoviště v Jírovcově ulici a zavedením hromadné dopravy přes centrum. „Vybudování záchytných parkovišť podpoříme," říká za opoziční TOP 09 zastupitel Tomáš Bouzek k nadcházejícímu projednávání v zastupitelstvu. A ohledně změn v parkování připojuje, že se jedná o projekt, který byl zahájen už za minulých koalic. Podle Tomáše Bouzka jeho strana asi většinu věcí v aktualizované dopravní koncepci podpoří, i když zastupitel nevylučuje dílčí návrhy na změnu. Aktualizovány byly i další záměry města. Například propojka Plavská Novohradská, takzvaná jižní spojka. Podrobný projekt dopravních změn, který už má radnice zpracovaný, podle Františka Konečného ukazuje, že by parkovací místa nemusela chybět. Někde totiž bude povoleno nově stání díky zavedení systému dalších jednosměrných ulic. K plánovaným úpravám chystá radnice i setkání s veřejností. Dá se očekávat, že třeba o prezentaci nového systému parkování bude u veřejnosti zájem. Pravděpodobně také o debatu o propojce ulic Milady Horákové a Strakonické. Silnici chce město stavět společně s krajem. Část obyvatel sídliště se ale obává zvýšené hlučnosti nebo prašnosti z nové komunikace. Už nyní byl překročen hlukový limit mezi paneláky na Máji a to se jedná pouze o současný provoz. Po realizaci spojky mezi sídlišti Máj a Vltava by provoz mohl vzrůst až několikanásobně. „Naše výhrady platí," říká k projektu Radek Vinkler za nesouhlasící obyvatele Máje. Kritici projektu ale jsou ochotni ke kompromisu. Jako možné řešení by viděli třeba vedení komunikace na začátku sídliště v hlubokém zářezu nebo tunelu. Pojetí dopravy v krajském městě zajímá i příznivce cyklistiky, například Irenu Šefčíkovou ze sdružení Domovina. Aktualizovanou verzi sice Irena Šefčíková nezná. Připomíná ale, že i územní plán říká, že jedním z jeho základních cílů je optimální rozvoj cyklistických tras ve městě. „České Budějovice mají z morfologického hlediska ideální podmínky, aby tento druh ekologické dopravy sehrál významnou úlohu v dělbě přepravní práce. Zvýšení podílu cyklistické dopravy při realizaci každodenních vztahů územní plán podporuje, respektive přispívá, k vytvoření co nejoptimálnějších podmínek," cituje dokument Irena Šefčíková. Vzápětí ale s jistou dávkou skepse dodává: „My, kdo jezdíme v Českých Budějovicích na kole, si jen přejeme, aby si politici a úředníci přečetli, co sami odhlasovali a své závazky plnili. Vše zatím bylo jen ve fázi dokumentu. Nekonečný příběh. Chceme věřit, že se realizovat bude," dodává Irena Šefčíková a naznačuje tak, že snaha radnice na tomto poli by mohla být větší. Realizace cyklostezek a nové objízdné trasy by mělo město co nejdříve zprovoznit. Mnohé penziony v Českých Budějovicích přiléhají k těmto trasám, což vítají hlavně turisté.
Zeig mehr