Stadion na ploché dráze v Českých Budějovicích
V letech 1957 a 1958 si Tatran KOH-I-NOOR vybudoval uvnitř oválu ploché dráhy atletickou dráhu. Obě byly škvárové. V roce 1966 byla škvára ploché dráhy nahrazena pískem, který umožnil rychlejší a bezpečnější jízdu než ve vyježděných rýhách na škváře. Na zahajovací závod na pískové dráze v roce 1966 přišlo 7000 diváků, což ve srovnání s návštěvností v 50. letech bylo málo. Ve zlatých 60. byla plochá dráha zaplněná, asi 20 000 diváky, když zde roku 1964 končila etapa Závodu míru W-B-P a šlo se na Smolíka. Před Závodem míru 1964 byl vybudován vjezd na stadion. Sice dobře, ale hned jak vjeli závodníci na dráhu, na škváře podklouzli a popadali, další letěli přes ně. Na ploché dráze jezdily po roce 1960 také speciálně v Motoru vyrobené mopedy. Toho roku se na vnitřní ploše konala spartakiáda, když předtím se rekonstruovala zajímavá tribuna z roku 1947, která stála původně na hřišti Dynama u plynárny a pak na Dlouhé louce jako tribuna pro vojenské přehlídky. Poslední závod plochodrážní extraligy se jel dne 1. července 1973. To se ovšem nevědělo, že je to naposled. Délka ploché dráhy se měla či spíše musela zkrátit na mezinárodní délku 400 m, na což nedostal oddíl dotaci a vlastní peníze nestačily. Navíc rok po Závodu míru v roce 1965 byl na základě stanoviska Technického zkušebního ústavu v Praze vydán zákaz používání tribuny. Plochá dráha byla označena jako nevyhovující v roce 1976. Historická tribuna byla odstraněna v roce 1986. Podle projektu byl stadion určen i pro cyklisty. V plánu radnice byl také na Dlouhé louce lyžařský skokanský můstek, malá ZOO, vegetační bludiště a pionýrská dráha. Plány měla radnice velké, ale postavila se jen pionýrská dráha a plochá dráha, která se stala ve městě pojmem pro až 25 000 diváků. Tento stadion má ve městě České Budějovice velkou tradici. V současné době slouží jihočeské univerzitě k jejím sportovním aktivitám a dále mnohým fotbalovým klubům jako tréninková plocha. Několiktrát se na tomto stadionu konaly i hudební koncerty. Pokud zvolíte jiné sportovní vyžití, tak si můžete v tomto sportovním areálu zahrát třeba tenis na několika antukových kurtech.
Wo jetzt?
Parkovací zóny v Českých Budějovicích
České Budějovice rozšiřují zóny s placeným parkováním v ulicích. Od 1. prosince 2019 dojde k rozšíření placených parkovacích zón v Českých Budějovicích do území vymezeného ulicemi Husova, Pražská a Strakonická. Jedná se o druhou etapu posunutou do severozápadní oblasti města. Nyní je postupně instalováno vodorovné a svislé dopravní značení a osazují se parkovací automaty. Součástí rozšíření bude i zpoplatnění záchytného parkoviště Na Dlouhé louce u křižovatky s Husovou třídou pro osobní auta, autobusy a nákladní soupravy. Parkoviště u Sportovní haly zůstane zatím nezpoplatněno, ale zůstává otázkou času kdy se tak stane.
Zeig mehr
Běželi marathón za prémii 70000,- Kč
Absolvovali velkou tréninkovou dávku aby pomohli dobré věci. Motocykloví závodníci bratři Smržové nechyběli ve startovní poli Mattoni půlmaratonu. Zatímco mladší Matěj stlačil svůj čas pod dvě hodiny, starší Jakub zůstal těsně nad touto hranicí. „Bylo velké horko, ale jinak se běželo relativně dobře. Původně měli v plánu, že poběží s bratrem společně. „Mates je geneticky pro vytrvalostní běh vybavený lépe než já. Já funguji v trochu jiném režimu. Přesto jsem se snažil držet s ním, ale po pěti kilometrech jsem toho měl opravdu plné kecky. Člověk by měl běžet svým tempem, ale dav vás strhne, takže běžíte relativně rychle, aniž byste si to sám uvědomil," vrací se k sobotě starší z bratrské dvojice. „Nakonec jsem se závodem spíše protrápil. Přesto to byl skvělý zážitek," ujistí. Pro oba bratry se jednalo o premiérový půlmaraton. A bez nějakého speciálního tréninku. „Je fakt, že jsem se dostal do nouzového režimu. Hlavně, že jsme to přežili. Rozhodně je to zkušenost pro příště. Přece jen jednadvacet kilometrů není úplně málo. V tréninku běháme deset až dvanáct kilometrů, což je pro náš sport nejvhodnější," vysvětluje. Skvělá prý byla atmosféra závodu. „To bylo super," přikývne. „Určitě stojí za to si půlmaraton vyzkoušet. Kolem celé trati stojí lidé a fandí bez ohledu na to komu. K tomu samozřejmě spousta známých. I po organizační stránce bylo všechno zvládnuté. Jenom si někteří lidé stěžovali, že bylo město uzavřené pro běžný provoz. Ale to je zbytečné komentovat. Podobná akce je jednou za rok a všichni o ní věděli dopředu. Účast bratří Smržových na půlmaratonu pomohla také postiženým dětem v Centru Bazalka, jehož jsou patrony. „Když už jsme se do účasti do půlmaratonu nechali uvrtat, tak jsme se rozhodli, že poběžíme pro Bazalku," říká Jakub. Od slov byl jako vždy v podání bratrské dvojice jen malý krůček k činům. Založili jsme webové stránky Běžímpro. Oslovili jsme také všechny naše dlouholeté partnery a téměř všichni přispěli. Druhou variantou jak pomoci, byla samotná účast v půlmaratonu. Každý mohl zaplatit nějaké peníze navíc, než bylo stanovené startovné, které šly právě na Bazalku. Za ně dostal tričko plus dárky, které vyrobily děti v Bazalce. Akce se nakonec neminula výsledkem. Vybralo se něco přes sedmdesát tisíc korun. To jsme vůbec nečekali, protože celý projekt se rozběhl pouze nějaké tři čtyři týdny před startem závodu. Byli jsme moc rádi, že to takhle dopadlo, netajil Jakub Smrž velkou spokojenost, že jejich účast v závodě nakonec přinesla dětem z Centra Bazalka tak velkou sumu. Webové stránky Běžímpro budou fungovat i nadále. „Budou sdružovat lidi, kteří chtějí běhat pro kohokoliv. Nemusí to být jen pro Bazalku. Když bude chtít někdo odběhnout závod pro koho chce, tak se začlení do projektu. Na stránkách budou uvedeni všichni partneři, kteří pomohli. A je jedno komu," zdůrazní. Zatímco účast na půlmaratonu ve spojení s charitativní akcí Jakuba Smrže potěšila, jeho závodní sezona zatím tak úspěšná není. V mezinárodním mistrovství Velké Británie superbiků je po třech závodních bez bodového zisku. „Motorka funguje, já celkem taky, jsme i docela rychlí. Vždycky se ale něco pokazí. Tak tragický začátek sezony nepamatuji. Rozhodně však nehází flintu do žita. „V přípravě jsem udělal maximum a teď na sobě pracuji o to víc. Snad výsledky přijdou. Tým, já i motorka na to určitě máme, říká Jakub Smrž a věří v úspěšnou motocyklovou sezonu.
Zeig mehr
Křižovatka u nádraží v Českých Budějovicích se změní
Ještě letos se lidé přechodu v okolí hlavního nádraží a OC Merkury dočkají. Radnice chystá v rámci projektu Koridor MHD zásadní úpravy křižovatky. Město povolení na tyto práce už získalo, hotovo bude do zimy. Provoz na křižovatce Nádražní a Žižkovy budou nově řídit semafory. Ty umožní nejen zřízení přechodů mezi Grandem a Mercury i přes čtyřproudou silnici od Mercury k vlakovému nádraží, ale také výjezd vozidel z Žižkovy třídy doleva na Nádražní. Tu ale budou využívat jen vozy MHD, pro něž bude úsek Žižkovy třídy mezi Chelčického a Nádražní vyhrazen. Snadno tak zajedou k zastávkám, které se od železniční polikliniky přesunou před vlakové nádraží. Chodci jásají, někteří řidiči jejich radost ale nesdílí. Místo, aby se radnice snažila dopravě pomoct, jenom blokuje průjezdnost centrem. Takhle budou na krátkém úseku Nádražní další semafory a jediné, k čemu to povede, budou kolony. Přebíhání silnice skončí. Za cenu dalšího semaforu. Na zhruba 600 metrů dlouhém úseku Nádražní ulice v Českých Budějovicích přibude ještě letos čtvrtý semafor, který má provoz na křižovatce s Žižkovou třídou. Umožní bezpečné přecházení chodcům mezi vlakovým a autobusovým nádražím i těm, kteří od zastávek MHD poblíž hotelu Grand přebíhají v nebezpečném místě rušnou silnici, aby se dostali do Mercury centra. Úpravy, které v rámci projektu Koridor MHD navážou na současnou přestavbu jiné části Žižkovy třídy před vojenskou správou, chce radnice stihnout ještě letos. V příštím roce budou podle zastupitele Františka Konečného práce pokračovat úpravami Průmyslové ulice, které zahrnou i vybudování cyklostezky, jež bude součástí páteřní cyklotrasy z Dukelské ulice do Suchého Vrbného. Kdyby se místo dalších semaforů radši postavili do podchodů eskalátory a do Žižkovy ulice na dva měsíce městští strážníci, aby se lidi odnaučili přebíhat silnici, bylo by to lepší řešení. Podle městského projektu Koridor MHD má ale být nová světelná křižovatka řízena v koordinaci s ostatními semafory v okolí, aby se na Nádražní ulici nevytvářely kolony. Zcela zásadním zlepšením pro městskou MHD bude přesun zastávek přímo před budovu železniční stanice a také do Žižkovy třídy před Mercury centrum. Mezi těmito zastávkami dopravní podnik nahradí dnešní vzdálené zastávky před železniční poliklinikou, kde nově vzniknou parkovací místa. Výrazně by se tak měly zkrátit přestupní vzdálenosti v tomto vytíženém dopravním uzlu. Doufáme, že toto nákladné řešení přinese spokojenost řídičům a bezpečí všem chodcům.
Zeig mehr