Impozantní stavby z let před válkou
Mnoho staveb z minulosti, to je z dob před válkou stojí v Českých Budějovicích dodnes. Na náměstí byla výhybna tramvají linky L. V okolí okresního domu byl zařízen chudobinec asi pro 50 osob, kanceláře a od roku 1911 četnické velitelství. V přízemí do ulice bývaly obchody. Vstup do této části měl čp. 225. Vchod byl nedávno bezohledně zazděn a secesní schodiště přinášející do chodeb světlo strženo při rekonstrukci objektu pro nový krajský úřad. Ziskem byla místo vchodu jedna kancelář a místo schodiště tři kanceláře. V křídle do Goetheovy ulice byla od počátku zařízena okresní stravovna a zprostředkovatelna práce pro tovaryše. Také toto křídlo mělo alegorické sochy s názvy Vlast, Cestování, Píle a Práce. Secesní štuková výzdoba, průčelí a plastiky byly hrubě otlučeny a shozeny v rámci překotného vlastenectví s cílem, aby zmizelo všechno c. k. rakouské, při přestavbě okresního domu v letech 1931-1932. Přestavba byla zadána v lednu 1931 Staškovi z Trhových Svinů. Realizace se ale zdržela kvůli povolení Zemského úřadu v Praze zřídit na území stávajícího okresního úřadu elektrická díla a k tomu radnice přišla s návrhem přistavět k okresnímu domu novou budovu. Až v říjnu 1931 se radnice na návrh stavební komise usnesla definitivně upustit od přístavby okresního domu a provésti pouze adaptaci. Nehledě na nové nádraží 1908, tramvaje 1909 a městskou elektrárnu 1909. V rámci adaptace okresních domů bylo vyměněno i sociální zařízení. O čemž svědčí inzerát okresního výboru v Jihočeských listech v lednu 1932, že následkem adaptace okresních domů na Wilsonově náměstí se prodají zachovalá kamna, klosety, výlevky, vany a osvětlovací tělesa. Dobré též bylo zřízení ústředního topení a kotelny na uhlí s výtahem do Goethoevy ulice. I v minulosti se kladl důraz na precizní provedení a účelnost staveb. Tyto stavby se dochovaly až do dnešní doby ve velmi dobrém stavu.
Wo jetzt?
Self scan - rychlý nákup Terno České Budějovice
Po dvou letech provozování samoobslužných pokladen rozšiřuje českobudějovický supermarket Terno možnost odbavení zákazníků, kteří jsou zapojeni do věrnostního programu Terno, novým způsobem nakupování pod obchodním názvem Self-scan. Podstatou self-scanningu je skenování položek zákazníkem přímo na prodejní ploše v průběhu nákupu. Díky tomu dochází k minimalizaci manipulace se zbožím, které si zákazník již po jeho naskenování může ukládat do svých nákupních tašek. Dokončení nákupu probíhá u vyhrazených pokladen v tzv. platební zóně Self-scan a platba probíhá obdobně jako u samoobslužných pokladen. Velmi příjemné a pohodlné pro zákazníky věrnostního programu.
Zeig mehr
Lávka přes Vltavu v Českých Budějovicích
Stavba nové lávky pro cyklisty a pěší přes Vltavu u Meteoru v Českých Budějovicích je zase o něco blíže. „Město už má všechny pozemky, ve finále je územní řízení," přibližuje aktuální stav příprav náměstek primátora Petr Holický. Pozemky poskytne například i Povodí Vltavy formou zřízení věcného břemene pro budoucí stavbu. V Rožnově na okraji Českých Budějovic se chystá stavba lávky přes Vltavu pro pěší a cyklisty. Řeku by měla přemostit u areálu TJ Meteor. Město očekává, že se na akci podaří získat dotace. Podle náměstka primátora by se letos mohlo začít stavět a příští rok by lávka mohla být dokončena. V katastru Plané bude pro komunikaci navazující na lávku přes řeku využito pozemkových úprav, které v současnosti probíhají. Při nich mimo jiné pozemkový úřad změní jednu z polních cest na účelovou komunikaci, která dostane i asfaltový povrch a se šířkou čtyři metry ji bude možné využít pro cyklostezku. Pokud se tak skutečně stane, budu rád, že se to povede. Starosta Boršova nad Vltavou Jan Zeman už se svým plánským protějškem dokonce chystanou trasu projel. „Zkoušeli jsme to s Tomášem po poli, když bylo zmrzlé. Z Boršova jsem byl u Plané za patnáct minut," naznačuje Jan Zeman, že pro cyklisty by to byla výhodná cesta nejen pro rekreaci, ale třeba i do zaměstnání, pokud by se podařilo navázat ji na českobudějovické stezky. A podél Vltavy se pak dá dojet až do Týna nad Vltavou. Podle Jana Zemana by se časem mohla trasa rozvinout i na jih k Českému Krumlovu po levém břehu Vltavy. „Přes malebné vísky by se dalo dojet k Třísovu a podél řeky až do Zlaté Koruny," zmiňuje další plány Jan Zeman. Zatím by se mělo příští týden žádat o územní rozhodnutí na stavby, které by cyklisty dovedly od řeky do Plané, pod most na E 55 a dále k železniční vlečce do Homol a pak až k boršovskému železničnímu mostu. Projekt pro stavební povolení by mohl být hotov v dubnu. Tento projekt a dokončená stavba bude velkým přínosem pro lidi bydlící v Rožnově. Bubeme moc rádi, pokud příští rok bude stavba zrealizována a dokončena, říká pan Dvořák, bydlící v okolí městské části Rožnov.
Zeig mehr
Uzavírka brzdí průjezd na Český Krumlov
Zhoustla doprava na silnicích, po nichž míří řidiči z Českých Budějovic na jih. Kdo jede na Lipno nebo do Rakouska, narazí na první zdržení už u rybníka Štilec. Opravuje most nad kaplickou silnicí. Na řidiče čeká u Štilce hned dvakrát jednosměrný provoz řízený semafory. Jednou na mostě ve směru na Český Krumlov a jednou pod mostem ve směru na Kaplici. A šoféři musejí počítat také s tím, že kvůli pozměněnému dopravnímu značení se do správných pruhů řadí už několik set metrů před odbočkou na Český Krumlov. O víkendu zde nyní bývá zdržení téměř neznatelné. Řidiči, kteří míří z Českých Budějovic na Šumavu, musejí s dalšími dopravními komplikacemi počítat v Českém Krumlově, kde v pondělí začala částečná uzavírka křižovatky u Porákova mostu. Na hranici dopravních možností, pokud se týká situace u Porákova mostu, se běžně ocitá Český Krumlov. Ukázala to i v pondělí zahájená částečná uzavírka křižovatky u mostu. Tak rozsáhlé kolony, jaké vznikly, nikdo nečekal. Netají se tím ani starosta Českého Krumlova Dalibor Carda. Ten hned v pondělí ráno svolal poradu, které se zúčastnili i zástupci kraje nebo Policie ČR. „Od pondělí jsme neustále v terénu, vyhodnocujeme dopravní situaci v jednotlivých denních časech a snažíme se tomu přizpůsobit režim světel řídících provoz na rekonstruované křižovatce," řekl Deníku k přijatým opatřením vedoucí českokrumlovského dopravního inspektorátu Josef Trojan. Podle tiskové mluvčí radnice Petry Nestávalové ještě během pondělí přehodnotil i dodavatel stavby dopravní opatření a zajistil úpravy, které podstatně zlepšily propustnost křižovatky. Město už se ale musí připravit i na nadcházející Slavnosti pětilisté růže. Při nich se dá očekávat další zvýšení provozu v Českém Krumlově. Jiná opatření, než byla učiněna, už ale patrně neexistují. Dopravní infrastruktura Krumlova více ani neumožňuje. Dalibor Carda v této souvislosti připomněl, že dopravní komplikace mají paradoxně i své pozitivum. „Je to konkrétní a pádný důkaz, kterým nyní může město argumentovat v jednáních s krajem, potažmo kraj se státem," uvedl. Pondělní kolaps by mohl vést k urychlení dlouholetých snah o komplexní řešení dopravní situace města i okresu. Dlouhodobě se uvažuje o obchvatu města na severu a také o možnosti vést přes Vltavu druhý most, který by tunelem poslal auta až k nemocnici k odbočce na Kaplici. Jedná se však o finančně značně nákladná řešení. Toto byť velmi nákladné řešení by značně pomohlo vyřešit dlouho trvající problémy s průjezdem Českého Krumlova.
Zeig mehr