Nové prostory magistrátu města České Budějovice
Budějovická radnice chce přestěhovat některé úředníky do nevyužitých Žižkových kasáren. Až si příště půjdete pro občanský nebo řidičský průkaz, možná už nezamíříte do budovy magistrátu v Jeronýmově ulici, nýbrž o několik desítek metrů dál směrem k autobusovému a vlakovému nádraží. Budějovičtí radní využijí záměr předchozího vedení města využít dvě budovy, které v prázdném areálu Žižkových kasáren patří městu, pro úředníky. Nové zázemí mají ve dvou městských objektech v areálu kasáren najít podle současného plánu zejména pracovníci odborů, které v přenesené působnosti zajišťují výkon státní správy. Prioritou města je však přemístit magistrátní objekty v Kněžské a Jeronýmově ulici. Někteří se možná přesunou z historické budovy radnice do nového pracoviště v Žižkových kasárnách a na uvolněná místa na náměstí zase případně přesídlí ti, kteří nyní úřadují v Kněžské nebo Jeronýmově. Záměr stěhovat odbory s výkonem státní správy právě do kasáren má podle představitelů města svou logiku. Za úředníky těchto odborů totiž míří i lidé z více než 70 obcí okolo Budějovic, kteří by to do kasáren od vlakového či autobusového nádraží měli jen pár kroků. Plán, který určí, kteří úředníci se kam přestěhují a kolik peněz vše bude stát, má vypracovat tajemník magistrátu. Z jeho práce také vyplyne, kolik úředníků se do dvou budov v areálu kasáren vůbec vejde zda všichni, kteří nyní sídlí v objektech v Jeronýmově a Kněžské. Toto řešení přesunu do většího objektu bude jistě přímosem pro obyvatele města a přilehlého okolí.
Kam dál?
Severní spojka v Českých Budějovicích promění průjezd celým městem
Chystaná tranzitní komunikace v Budějovicích má stát přes dvě miliardy. Nová silnice, která začne u kruhového křižovatky u Globusu, přes nový most překročí Vltavu a v Kněžských Dvorech se novým železničním podjezdem napojí na Nemanickou ulici a pak Okružní. Na upřesnění plánů a územního rozhodnutí zatím ŘSD pracuje a poté přistoupí v daných lokatitách v Českých Budějovicích k výkupům pozemků.
Zobrazit více
Budějovickou dálnici čeká změna
Pokračuje příprava dálničního spojení jižních Čech. Staví se na trase od Veselí nad Lužnicí po České Budějovice a připravuje se i obchvat města. Stále ale zůstává několik nevyřešených otazníků, které mohou realizaci vytoužené komunikace citelně přibrzdit. Výrazně třeba pokročily práce na úseku Borek Úsilné. Už je na mostě přes potok Kyselá voda v současnosti dokončena celá pravá strana. Nyní pracujeme na mostních římsách. Na levé straně bude ještě dobetonováno poslední, čtvrté pole a most bude dokončen. I zde budeme poté pracovat na mostních římsách,příká vedoucí stavby. V nejbližší době slibuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky také zahájit přeložky inženýrských sítí a další přípravné práce na úseku Ševětín Borek, který se jediný mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě nestaví. A do finále spějí výkupy pozemků pro úsek dálnice D3 u Českých Budějovic. Z trasy, jež se má stát obchvatem krajského města, už je jenom kolem deseti procent vlastníků, se kterými ještě ŘSD neukončilo jednání. Na druhou stranu se ale má měnit podoba sjezdů u Českých Budějovic. Spolupráce soukromého sektoru a státu možná přijde v úvahu, pokud se týká dálnice D3, respektive jejího pokračování na jih od Českých Budějovic. Pokud by se stavby nepodařilo zahájit do roku 2020, kdy končí současné období evropských dotací, zůstala by otázka na bedrech českého státu. A ten by možná mohl sáhnout i po projektu spolupráce se soukromníky, kteří by dálnici postavili a udržovali, ale také za to inkasovali mýtné. Vedení resortu je ale pokud se týká nejbližšího výhledu na financování dálnic optimistické. Několik úseků dálnice D3 Úsilné Hodějovice a Hodějovice Třebonín, což by bylo necelých 20 kilometrů komunikace směrem k rakouské hranici. V roce 2017 chce resort dopravy začít stavět celkově dalších 140 km dálnic, což by byl dvojnásobek oproti letošku. Někteří odborníci ale upozorňují, že jde spíše o optimistickou variantu. Ne všude jsou třeba k dispozici potřebné pozemky. A často ještě nezačala ani výběrová. Stačí přitom jen jediné odvolání a původní časové odhady se mohou zcela zbortit. Ukázalo se to nedávno třeba na úseku Borek Úsilné, kde spory ve výběrovém řízení protáhly vyhlášení vítěze o neuvěřitelné tři roky. V jižních Čechách jsou pak pro budoucnost otazníkem třeba už zmíněné nové posudky vlivu staveb na životní prostředí. Budou se zpracovávat nejméně rok nebo déle. A pak bude nutné projít celým kolečkem dalších řízení. A komplikace mohou nastat i tam, kde je již projekt připraven. Třeba u Českých Budějovic se nedávno redukoval počet sjezdů z dálnice. A ty zbylé by měly dostat jinou podobu. Zaberou pravděpodobně více místa při jednodušší konstrukci. Bude to ovšem vyžadovat příslušnou změnu v rámci územního řízení. V každém případě čeká dostavbu dálnice ještě mnoho složitých jednání, která se mohou táhnout poměrně dlouho. O dalším průběhu stavby budeme občany průběžně informovat.
Zobrazit více
V Budvaru končí ředitel p. Boček
Z místa ředitele podniku Budějovický Budvar odchází Jiří Boček, když odeslal ministru zemědělství dopis, v němž oznámil svou rezignaci ke konci letošního roku. Mohu potvrdit, že pan Boček odeslal ministru zemědělství České republiky dopis, ve kterém oznamuje svůj odchod z funkce ředitele podniku k 31. 12. 2016. Jiří Boček je v čele pivovaru od roku 1991. V pivovaru pracoval ale už v letech 1972 až 1973, a to v rámci praxe při studiu Středního odborného učiliště pivovarského v Českých Budějovicích. Po absolvování střední průmyslové školy a Vysoké školy chemicko-technologické v Praze se do Budvaru vrátil jako technolog a mistr varen, v letech 1985 až 1991 zde působil jako podsládek a mistr varen. Jiří Boček obdržel minulý týden od prezidenta Miloše Zemana státní vyznamenání, konkrétně Medaili Za zásluhy o stát v hospodářské oblasti. Letos obdržel i Výroční cenu České a pivovarnické akademie za rok 2015. Když jsem si položil otázku, proč jsme jako firma po čtvrt století od revoluce v tak dobrém stavu, tak jsem došel k několika základním bodům. Za prvé jsme i přes všechny změny stále věřili v naši značku. Dále jsme nepřestali věřit v kvalitu našich produktů. Nezahodili jsme originalitu budějovického piva. Naučili jsme se také věřit svým schopnostem. Naše firma je trochu odlišná tím, že řada lidí zde pracuje většinu svého života. Na těchto lidech oceňuji schopnost se dále rozvíjet. Toto je pohled ředitele Jiřího Bočka na Budějovický Budvar.
Zobrazit více