Hokejisté Motoru na ledě Dukly bodovali
Ve šlágru kola hokejové ligy tentokrát Budějovice neuspěli. Hokejisté ČEZ Motoru prohráli ve 25. kole první WSM ligy na ledě vedoucí Dukly Jihlava 2:4 a v tabulce zůstávají na čtvrtém místě. První polovinu základní části uzavřou ve středu domácím zápasem s Benátkami nad Jizerou (17.30). Jihočeši měli podporu početných fanoušků, kteří přijeli za svým týmem speciálním vlakem. Do první řady naskočil navrátilec Květoň, ale jinak se mužstvo muselo kvůli marodce vypořádat s řadou absencí. K dispozici trenéři měli jen jedenáct útočníků a v obraně nastoupil poprvé v kariéře za první tým junior Klinecký. Před téměř pěti tisícovkami diváků začali lépe domácí. Ve 14. min. se trefil Gríger přesně do horního růžku Bláhovy klece. Na druhé straně ho mohl napodobit Nouza, leč mířil jen do tyče. Tři minuty po začátku druhé třetiny se zblízka prosadil Flek, a když o čtyři minuty později ulétl hostující obraně Anděl, bylo to už 3:0 a Bláhu v brance Motoru nahradil Gába. „Nechali jsme si soupeře odskočit soupeře na 3:0 a to už se v takovém zápase těžko otáčí. Ale bojovali jsme až do konce," konstatoval asistent trenéra hostí Radek Bělohlav. To by se rozhodně stávat nemělo. Gól na 3:1 nás mohl nakopnout, ale nestalo se. Bohužel. Stav 4:2 se pak těžko dohání. Závěrečná třetina už změnu skóre nepřinesla. Gába chytil Flekovi trestné střílení a hosté nedokázali dát branku ani v závěrečné power play. „Proměnili jsme jen jednu přesilovku a to je málo. Od druhé třetiny jsme se do toho trošku dostávali, ale první třetina nám nevyšla ani střelecky. Domácí kouč Petr Vlk byl pochopitelně spokojenější. „Utkání se divákům muselo líbit. První třetinu jsme odehráli velice dobře, ale potom přišel ve druhé z naší strany trošku útlum. Třetí třetina byla z naší strany velice dobře sehraná, když soupeř už neměl tolik příležitostí a jsme samozřejmě rádi za tři body. Budějovičtí sehrají příští zápas před domácím publikem, vyzvou soupeře z Benátek nad Jizerou. Snad se Budějovickým sníží marodka a budou nesledující zápas v plné síle. Nutně potřebují totiž bodovat.
Kam dál?
Řidiči si z křižovatky u Mercury nic nedělají
Značky, ani policejní kontroly nedokázaly přimět řidiče, aby dodržovali pravidla na křižovatce ulic Žižkova a Nádražní. Právě výjezd od Mercury centra přes novou světelnou křižovatku do Nádražní ulice je vyhrazený pouze pro autobusy a trolejbusy, navzdory zákazu vjezdu se jim ale stále staví do cesty osobní auta. Radnice by proto chtěla změnu dopravních poměrů, která platí už od léta, ještě více zdůraznit. Zvažujeme doplnit značení červenými pruhy ve vozovce, aby už změnu nebylo možné snadno přehlédnout, řekl náměstek primátora. Dopravní policie ale takovéto opatření nepovažuje za ideální řešení. V posledních se měsících městská policie zaměřuje na provinilce, při průjezdu místem, kde platí pro běžnou dopravu zákaz vjezdu, nachytala přes tisíc řidičů. Řada z nich totiž tvrdí, že si značek upozorňujících na změnu všimla na poslední chvíli a už nestihli zareagovat. Právě proto chce radnice změnu vyznačit výrazně přímo na vozovce. Takovéto řešení by mohlo pomoci s vyřešením celé situace. O případných změnách a úpravách Vás budeme včas informovat.
Zobrazit více
Cesta do finále KP vede přes Český Krumlov
První zápas se hraje v pátek večer v 19hod. na stadionu Slavoje! Českobudějovický trenér Jiří Fedur prý neměl svůj tip, jak středeční duel ve Veselí dopadne. „Tady je možné všechno! Výsledek 2:0 pro domácí odpovídá tomu, že se nedalo moc kalkulovat, kdo postoupí. Podle zpráv, které mám, došlo i ke hromadné rvačce, takže to byl boj," komentuje Jiří Fedur čtvrtfinálovou sérii, která jako jediná dospěla ke třetímu dějství. Hokejisté Českého Krumlova po odečtení devíti bodů David servisu vyhráli základní část krajské ligy. „Určitě se nám pojede v pátek lépe do Krumlova než do Písku," prohlašuje Jiří Fedur, aniž by chtěl kohokoli podcenit. „Ono platí, co říká každý trenér, že play off je něco jiného. Vidíme to na Motoru a uvidíme to i v extralize, že překvapení se dějí. Jen si nikdo nepřeje, aby to bylo na jeho účet, a nepřeji si to ani já," podotýká kouč, který kvůli trestu nesměl v 1. kole na střídačku. Domácí zápas sledoval z restaurace společně s prezidentem klubu, zatímco tým koučoval Roman Fousek za asistence Františka Mrázka, jenž nesmí hrát. „Věřím, že v pátek už se na střídačce objevíme, protože trest není adekvátní," postěžoval si Fedur. O kvalitách hokejistů Českého Krumlova nechtěl příliš hovořit. „Řeknu jedno, a to, že věřím v sílu našeho mužstva. Když kluci podají výkon v rámci svých možností, tak bychom měli postoupit dál. Ale hraje se na ledě." Po posledním vzájemném utkání zaznělo z David servisu, že tvrdý, agresivní hokej technicky založeným oporám Krumlova nesedí. „Je to bojovné, dobře bruslící mužstvo, které je, myslím, i dobře poskládané. Což ukázalo tím, že hrálo celou sezonu na čelo. V kraji patří do špičky, takže pozor na ně!" varuje Jiří Fedur. Věří, že David servis má v arzenálu dost hokejových zbraní, aby „medvědy"vyřadil. „Každé mužstvo má na soupeře recept. Věřím, že my jsme pro každého nepříjemným soupeřem a budeme pokračovat v tom, co hrajeme celou sezonu," poznamenal pro Deník Jiří Fedur. Do sestavy se vrací po jednom utkání útočník David Janda. „Budeme kompletní, a to mě utvrzuje v tom, že bychom měli uhrát solidní výsledek," uvedl kouč. David servis přišel o výhodu domácího prostředí v případném třetím zápase, o to důležitější je pro něj zahájit sérii vítězstvím. Ví, že v Pouzarově centru nastoupí v semifinále jen jedenkrát… a to v neděli od 18 hodin.
Zobrazit více
Změna dopravních plánů v Českých Budějovicích
Jaké a kde budou nové parkovací zóny v Českých Budějovicích? Které další silnice chce českobudějovická radnice postavit? A jak se v současnosti vedení města dívá na jižní spojku mezi Havlíčkovou kolonií a Mladým? Rada města už projednala upravenou verzi dokumentu, který teď bude předložen zastupitelstvu. Věc se přitom týká i tisíců lidí dojíždějících do Českých Budějovic za prací. Od příštího roku by totiž chtěla radnice spustit nový systém parkování na části Pražského předměstí. Podle náměstka primátora je to ale podmíněno vybudováním záchytného parkoviště v Jírovcově ulici a zavedením hromadné dopravy přes centrum. „Vybudování záchytných parkovišť podpoříme," říká za opoziční TOP 09 zastupitel Tomáš Bouzek k nadcházejícímu projednávání v zastupitelstvu. A ohledně změn v parkování připojuje, že se jedná o projekt, který byl zahájen už za minulých koalic. Podle Tomáše Bouzka jeho strana asi většinu věcí v aktualizované dopravní koncepci podpoří, i když zastupitel nevylučuje dílčí návrhy na změnu. Aktualizovány byly i další záměry města. Například propojka Plavská Novohradská, takzvaná jižní spojka. Podrobný projekt dopravních změn, který už má radnice zpracovaný, podle Františka Konečného ukazuje, že by parkovací místa nemusela chybět. Někde totiž bude povoleno nově stání díky zavedení systému dalších jednosměrných ulic. K plánovaným úpravám chystá radnice i setkání s veřejností. Dá se očekávat, že třeba o prezentaci nového systému parkování bude u veřejnosti zájem. Pravděpodobně také o debatu o propojce ulic Milady Horákové a Strakonické. Silnici chce město stavět společně s krajem. Část obyvatel sídliště se ale obává zvýšené hlučnosti nebo prašnosti z nové komunikace. Už nyní byl překročen hlukový limit mezi paneláky na Máji a to se jedná pouze o současný provoz. Po realizaci spojky mezi sídlišti Máj a Vltava by provoz mohl vzrůst až několikanásobně. „Naše výhrady platí," říká k projektu Radek Vinkler za nesouhlasící obyvatele Máje. Kritici projektu ale jsou ochotni ke kompromisu. Jako možné řešení by viděli třeba vedení komunikace na začátku sídliště v hlubokém zářezu nebo tunelu. Pojetí dopravy v krajském městě zajímá i příznivce cyklistiky, například Irenu Šefčíkovou ze sdružení Domovina. Aktualizovanou verzi sice Irena Šefčíková nezná. Připomíná ale, že i územní plán říká, že jedním z jeho základních cílů je optimální rozvoj cyklistických tras ve městě. „České Budějovice mají z morfologického hlediska ideální podmínky, aby tento druh ekologické dopravy sehrál významnou úlohu v dělbě přepravní práce. Zvýšení podílu cyklistické dopravy při realizaci každodenních vztahů územní plán podporuje, respektive přispívá, k vytvoření co nejoptimálnějších podmínek," cituje dokument Irena Šefčíková. Vzápětí ale s jistou dávkou skepse dodává: „My, kdo jezdíme v Českých Budějovicích na kole, si jen přejeme, aby si politici a úředníci přečetli, co sami odhlasovali a své závazky plnili. Vše zatím bylo jen ve fázi dokumentu. Nekonečný příběh. Chceme věřit, že se realizovat bude," dodává Irena Šefčíková a naznačuje tak, že snaha radnice na tomto poli by mohla být větší. Realizace cyklostezek a nové objízdné trasy by mělo město co nejdříve zprovoznit. Mnohé penziony v Českých Budějovicích přiléhají k těmto trasám, což vítají hlavně turisté.
Zobrazit více